Verksamhetsutvecklare inom Försäkring och samverkan i Stockholm

Verksamhetsutvecklare inom Försäkring och samverkan i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Arbetsuppgifter och ansvar 
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk, samverka, delta i beredningar, hantera lagändringar och ta fram och revidera sjukförsäkringens styrande och stödjande dokument. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

I denna rekrytering är det tre stycken tjänster som kommer att tillsättas. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid utifrån verksamhetens behov. Vi avser att förstärka den juridiska kompetensen på avdelningen och ser det därför som meriterande med juridisk examen.

Vi söker dig som


• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom sjukförsäkringen och/eller verksamhetsutveckling.
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har goda kunskaper i projektledning
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt

Det är meriterande om du:


• har juridisk examen
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
3 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placering Telefonplan eller enligt överenskommelse. Resor i tjänsten kan förekomma.

Kontakt
Rekryterande chef: Martin Jonasson, 010-116 31 31 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Angelina Heineman, 010-116 79 57 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Peter Karlsson, 010-112 58 45, Saco-S: Maria Wärdell, 010-117 72 21 eller Ulrika Oppmark, 010-119 28 62 Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 9 augusti 2020. 

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2020
  • Ansök senast: 3 augusti 2020

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024