Verksamhetsutvecklare inom IFO och Bistånd/LSS

Verksamhetsutvecklare inom IFO och Bistånd/LSS

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Avdelningarna Vuxen och funktionshinder & Barn och unga söker nu en verksamhetsutvecklare för att driva en ökad digitalisering i arbetssätt och processer.

Verksamheterna innefattar socialtjänstens myndighetsutövning samt utförarverksamheter inom barn och unga samt missbruk och socialpsykiatri.

Vi söker dig som vill driva förändring och skapa innovativa lösningar. Uddevalla kommun är mitt uppe i en digital förändringsresa där du kommer ha en viktig roll.

I rollen som Verksamhetsutvecklare kommer du att leda och genomföra olika digitaliseringsprojekt. Du kommer att analysera och utvärdera befintliga processer inom området och identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering genom digitala lösningar. Du kommer vara direkt underställd avdelningschef och ha ett nära samarbete med andra verksamhetsutvecklare både inom de egna avdelningarna och med mer centrala resurser både inom och utanför förvaltningen.

Här är några av de huvudsakliga ansvarsområdena för rollen:

- Analys av verksamhet och identifiering av områden där digitalisering kan bidra till förbättring och effektivisering.
- Utveckling och implementering av digitala verktyg och lösningar som underlättar och förbättrar våra arbetsprocesser, såsom ärendehantering, dokumentation och kommunikation.
- Utredning och kartläggning av behov, krav och förutsättningar för att implementera nya digitala verktyg och system.
- Framtagning av beslutsunderlag för projekt och införanden, genomförande av förändringen samt uppföljning.
- Samarbeta med medarbetare och ledning för att säkerställa en smidig övergång till digitala lösningar samt utbildning och stöd för användare.
- Följa upp och utvärdera implementerade lösningar för att säkerställa att de lever upp till förväntningarna och ger önskad effekt.

Vi söker dig med:

- Relevant högskoleutbildning inom socialt arbete, systemvetenskap, samhällsvetenskap eller annan utbildning på universitetsnivå som arbetsgivaren bedömer lämplig eller likvärdig.
- Erfarenhet av att driva digitaliseringsprojekt inom socialtjänsten.
- Kunskap om och förståelse för socialtjänstens verksamhet och processer.
- Kompetens inom förändringsledning och förmåga att engagera och motivera medarbetare i förändringsprocesser.
- Erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och system. Uddevalla kommun arbetar i Lifecare som är vårt system för utredning, beslut och dokumentation. Vi arbetar också i Microsoft 365 plattformen för att bygga och hantera egna digitala lösningar.
- Analytiska färdigheter och förmåga att identifiera behov och utmaningar för att utveckla effektiva digitala lösningar.
- God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter och team.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att vara med och påverka. Du kommer att samarbeta med engagerade kollegor och vara en viktig person i att forma framtidens socialtjänst. vi erbjuder friskvårdtid och möjlighet till arbete på distans. Är detta något för dig skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig och din erfarenhet och varför du är intresserad av att arbeta med oss.

Intervjuer kommer att äga rum 22/8 kl 11, 23/8 kl 11 samt 25/8 på eftermiddagen. 





Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 



För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024