OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en initiativtagande och engagerad verksamhetsutvecklare som vill ta nästa kliv i karriären. Här tillträder du i en helt ny roll och får möjlighet att, tillsammans med ditt team, utveckla en växande organisation.
Din framtida utmaning
I rollen som verksamhetsutvecklare inom inköp kommer du att stötta Procurement Management i olika aktiveter kopplade till Procurement process, såsom arbetssätt, rutiner och regelefterlevnad. Du kommer att koordinera, uppdatera, förbereda och implementera nya arbetssätt och rutiner.
Som verksamhetsutvecklare förväntas du ta en ledande roll i att säkerställa att organisationen implementerar säkra, tillgängliga och uppdaterade system, som uppfyller våra tillsynskrav. Du kommer även att vara kontaktperson för guidning och support av handböcker och kvalitetsstandarders, för dina kollegor.
Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för verksamhetsutveckling, och trivs i att arbeta i en koordinerande roll inom verksamheten. Du har tidigare arbetet med driva förändringsarbete och har goda förmågor inom Project Management såsom att föreslå och implementera förändringar. Som person ser vi att du är analytisk, noggrann och pedagogisk, för att kunna samarbeta och kommunicera med andra inom olika delar av verksamheten.
Vi ser gärna att du har en examen från högskola, eller annan motsvarande utbildning inom ekonomi, inköp/logistik eller kvalitet, och att du har goda kunskaper inom Inköp och Upphandling och Microsoft Office. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du:
* Tidigare arbetat med inköp och upphandling
* Kunskaper inom Miljöledning såsom ISO14001
* Insatt i kvalitetsstandarder EN9100 och ISO9001
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
Avdelningen Sourcing and Supply äger upphandlings- och relationsansvaret med leverantörerna för alla produkter, system och eftermarknadslösningar inom Saabs Airborne Early Warning projektverksamhet. Projekten löper generellt över 4-5 år och Inköp är med tidigt i försäljningsprocessen. Vårt arbete är nyckeln till Saabs förmåga att leverera produkter som GlobalEye och Saab 2000 AEWC och att säkra dess långa livscykel.
Inom Sourcing och Supply finns också sektionerna dedikerade till Project, Supply Chain Inköp och Leverantörskvalitet. Inköpsteamen tar det fram strategier och aktionsplaner för respektive leverantör i samarbete med teknikansvariga och projektledningen.
Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter. Läs mer om oss här.
Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här.
Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.