Verksamhetsutvecklare inom Kvalité och Miljö

Verksamhetsutvecklare inom Kvalité och Miljö

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vi söker nu en Verksamhetsutvecklare inom Kvalité och Miljö till vår kund i Norrköping. På företaget ges möjlighet att utvecklas och utmanas i det dagliga arbetet som erbjuder stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter. Motiverade, handlingskraftiga och delaktiga medarbetare krävs för att nå framgång. Det förutsätter också ett gott och engagerat ledarskap som får medarbetarna att växa, utvecklas och prestera.

Vill du arbeta på ett företag med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna initiativ och idéer? Ta nu chansen när vi söker en Verksamhetsutvecklare inom Kvalité och Miljö.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Rollen som Verksamhetsutvecklare Drift innebär att du verkar för att arbetet inom produktion/ lager/ transport bedrivs inom ramen för relevanta standarder (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, EN 1090-1 och A3). Du ansvarar för problemlösningsmetodiken inom produktion/ lager/ transport, vilket inkluderar utbildning/coachning och uppföljning. Du arbetar operativt i verksamheten med grundorsaksanalyser med syfte att förhindra återkommande fel. Du kommer att bistå produktion/ lager/ transport att skapa och publicera processer och rutiner. I rollen som Verksamhetsutvecklare Drift skall du vara förebild i ord och handling för policys, regler, riktlinjer och skall vara normgivare och kulturbärare för personal inom verksamheten.

Du kommer i huvudsak ansvara för:

- Samordna och driva reklamationsärenden inom området produktion/ lager/ transport. Vid reklamation eller avvikelse säkerställa att grundorsaksanalyser genomförs och åtgärder vidtas inom satta tidsgränser och önskat utfall uppnås.
- Du är kontaktperson för våra större kunder i reklamationsärenden.
- Sammanställa, analysera och föreslå åtgärd angående reklamations- och avvikelsestatistik.
- Ansvara för att dokumenthanteringssystemet hålls vid liv och utvecklas för området produktion/ lager/ transport. Samt ansvara för utbildning och information om dokumenthanteringssystem för produktion/ lager/ transport.
- Driva i samarbete med produktion/ lager/ transport förbättringsarbete för att klara krav i de standarder som företaget har valt att följa.
- Driva riskbedömningsarbete (FMEA och betydande miljöaspekter) i produktion/ lager/ transport.
- Genomföra internrevisioner och vara behjälplig som guide vid externa revisioner.
- Delta vid riskbedömning av nya processer (kvalitet och miljö) och artiklar samt vara samordnare gällande PPAP och övriga utfallsprov.
- Utföra årlig kontrollprovning enligt EN 1090-2.
- Ansvarig för processen att kalibrera mätdon och tolkar.
- Arbeta för att ta bort icke värdeskapande arbete i våra processer.
- Delaktig i förbättringsarbetet med att utveckla våra processer inom produktion/ lager/ transport.
- Ansvarar för att väl känna till och att arbeta i överensstämmelse med företagets policy, mål och ledningssystem.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att leda kvalitets- och miljöarbete inom teknisk industriell verksamhet. Önskvärt är att du är bekant med normalt förekommande problemlösningsmetodik som t.ex. 5 varför, 8D, PDCA etc. Du får gärna också ha erfarenhet av internrevision och ledningssystem t.ex. ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Det är meriterande om du har kunskap inom Visio och tillverkning enligt LEAN-principer.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Du är en driven, prestigelös och självständig person, du har intresset och förståelsen för vad aktivt kvalitetsarbetet kan tillföra för utveckling av en verksamhet. Vidare är du lyhörd, strukturerad och systematisk med en naturlig pedagogisk förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal som i skrift.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på

073-925 25 86

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 26 februari 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024