Verksamhetsutvecklare inom operativ säkerhet

Verksamhetsutvecklare inom operativ säkerhet

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare kommer du att tillhöra området operativ säkerhet, vars uppdrag är att utföra det taktiska och operativa säkerhetsarbetet inom Försäkringskassan samt stödja hela organisationen i säkerhetsfrågor (informationssäkerhet, personsäkerhet/medarbetarskydd, fastighet och egendom, säkerhetsskydd och totalförsvar). Området består av ca femton medarbetare som sitter placerade på flera orter. Viktiga arbetsområden inom området är:

Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva olika verksamhetsutvecklingsfrågor och uppdrag på både övergripande och operativ nivå. Du stödjer verksamheten i olika utvecklings-insatser, med eller utan IT-inslag. Under de kommande åren kommer totalförsvarsfrågor stå i särskilt fokus. Även andra arbetsuppgifter kan vara aktuella, såsom olika utredningsuppdrag. Du arbetar i nära samarbete med områdets chef och medarbetare, verksamhetsområdets andra verksamhetsutvecklare men även andra avdelningar och staber.

I tjänsten ingår även att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan, framförallt utifrån ett säkerhetsperspektiv, samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och olika redovisningar. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Vi söker dig som:


• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har erfarenhet av säkerhetsarbete och av verksamhetsutveckling
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• verkställer planer och processer samt ser till att dessa håller hög kvalitet
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift

Det är meriterande om du:


• har en djupare kompetens inom området totalförsvarsfrågor och/eller kris- och kontinuitetsarbete
• kompetens och erfarenhet av något eller några av de andra säkerhetsområdena
• har goda kunskaper i projektledning
• har erfarenhet av agilt arbetssätt
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
• har erfarenhet av processutveckling

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placering i Malmö, Göteborg, Jönköping, Stockholm/Telefonplan eller Sundsvall. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i tjänsten. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Då detta är en säkerhetsklassad anställning kommer även säkerhetsprövning enligt 14 § säkerhetsskyddsförordningen att genomföras och svenskt medborgarskap krävs. 

Kontakt
Chef: Anna Malmborg tel. 010-117 60 20 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Lisa Lindqvist, tel. 010-111 94 16 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Carolina Mancho, tel. 010-116 28 80 eller Peter Karlsson, tel. 010-112 58 45. Saco-S: Cecilia Silverson, tel. 010-115 26 18, Seko: Johanna Grundström, tel. 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

17 december 2024

Projektsamordnare

20 december 2024

Transaction Analyst

Transaction Analyst

19 december 2024