Verksamhetsutvecklare inom Sjukpenningsgrundande inkomst (SGI) i Stockholm

Verksamhetsutvecklare inom Sjukpenningsgrundande inkomst (SGI) i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.


Vi söker en Verksamhetsutvecklare till Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor (GF) och verksamhetsområdet Sjukpenningsgrundande inkomst och kundmöte med inriktning på sjukpenninggrundande inkomst, SGI. GF är indelad i de fyra verksamhetsområdena Sjukpenninggrundande inkomst och kundmöte, Försäkringstillhörighet och omprövning, Betalning och återbetalning samt Kontroll.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar och verksamhetsplanering. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Vad avser sjukpenningsgrundande inkomst ansvarar avdelningen för att


• förvalta och utveckla processer samt bevaka och följa upp kvalitet och kontroll i processerna i enlighet med i myndigheten överenskomna arbetssätt,
• ställa krav på och följa upp IT-tjänster, inklusive självbetjäningstjänster
• leda införandet av nya eller förändrade författningar,
• tillhandahålla försäkringsförmåner, beslut, information och service till enskilda,
• förvalta och utveckla vägledningar
• motverka felaktiga utbetalningar,
• motverka brott mot socialförsäkringen,
• tillhandahålla verksamhetssupport

Vi söker dig som


• har akademisk examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har flerårig erfarenhet av verksamhetsutveckling, alternativt har mycket goda kunskaper om sjukpenninggrundande inkomst och kan koppla försäkringen till mål och resultat för verksamheten
• har förmåga att lyfta blicken och ser helheten vilket präglar ditt agerande och dina prioriteringar
• är utvecklingsorienterad och är en god problemlösare, proaktiv och tar egna initiativ för att förebygga problem
• har en god samarbetsförmåga och är bra på att samverka med andra samt skapa förtroende och bidrar till goda relationer
• har mycket god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har ett gott omdöme och personlig mognad

Det är meriterande om du har:


• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har goda kunskaper i projektledning
• har verksamhetsutvecklingserfarenhet i en liknande verksamhet
• har erfarenhet av kravställning och har varit i en stödjande roll

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt

En tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placeringsort är Stockholm och resor förekommer i tjänsten. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Kontakt

Chef (för frågor om tjänsten): Andreas Stjernberg, 010-116 79 52. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen) Rebecca Svanedal, 010- 111 37 53. Fackförbundet ST: Jannike Elf, 010 – 116 46 19. Saco-S: Daniel Vestman, 010 -112 05 34. Seko: fseko@forsakringskassan.se. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 9 september 2020. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.


Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2020
  • Ansök senast: 9 september 2020

Liknande jobb


Process Developer - Supply Chain Development

Process Developer - Supply Chain Development

29 november 2024

Process Developer - Supply Chain Development

Process Developer - Supply Chain Development

29 november 2024