OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Krav och förväntningar på att kunna hantera sina ärenden själv och få snabb och effektiv service av myndigheter ökar snabbt. Svensk digitaliseringspolitik har en tydlig strategi och kraven på ökad digitalisering inom offentlig sektor kommer att öka. Transportstyrelsen arbetar aktivt med att skapa ett kunddrivet arbetssätt och att öka digitaliseringen.
Avdelning Fordonsinformation ansvarar för hantering av skatter och avgifter, fordonsregistreringsområdet, kundtjänst och ärendehantering inom dessa områden, informationsförsörjning, växel och reception, inskanning och registrering av inkommande handlingar och myndighetens utskick av handlingar.
Vi söker nu en verksamhetsutvecklare med inriktning strategiskt kundansvar. Tjänsten är placerad på avdelningens stabsenhet och innebär att på en strategisk nivå inom avdelningen koordinera arbetet inom kundmötet. Avdelningens arbete ingår i det myndighetsövergripande arbetet med kundmötet samt att arbeta kunddrivet.
Stabsenheten består av två sektioner med totalt ca 20 medarbetare, samtliga arbetar på kontoret i Örebro.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen.
Du kommer att
• driva och samordna avdelningens implementering av centrala beslut, direktiv, mål och arbetssätt för kundmötet
• driva och samordna arbetet med att öka avdelningens förmåga att arbeta kunddrivet
• arbeta med avdelningens Kundmötesstrategi för bl a kundundersökningar, kanalstrategi och digitaliseringsplan
• ansvara för avdelningsspecifika riktlinjer avseende kundmötet och för relationer och samverkan med externa parter
• representera och samordna avdelningens kontakter i myndighetsövergripande nätverk
• ansvara för avdelningens strategiska arbete mot externa avtalskunder/intressenter
• samordna avdelningens kundundersökningar.
Tjänsten är ny och innehåll mm kan komma att förändras med tiden utifrån verksamhetens behov.
Du måste ha
• sammanhållande akademisk utbildning om minst två år heltid inom ett för tjänsten relevant område
• minst två års aktuell erfarenhet av att ha arbetat med likvärdiga arbetsuppgifter som är beskrivna i annonstexten
• god förmåga att utrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du också har
• akademisk examen
• arbetat med förändringsledning, gärna inom statlig myndighet
• arbetat inom offentlig sektor
• samverkat och byggt nätverk, både internt och externt
• erfarenhet av utveckling inom digitalisering.
Vi vill att du
• är initiativtagande och nytänkande
• är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt
• trivs med att samarbeta och att driva arbete framåt i team
• är flexibel och uthållig
• är bra på att kommunicera.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Intresserad?
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta sektionschef Charlotta Westerberg, 010–495 65 56 charlotta.westerberg@transportstyrelsen.se.
Saco, Astrid Edlund och ST, Cecilia Yttergren nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2021-1972. Vi behöver din ansökan senast den 12 april 2021. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.