OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du är med och tar fram styrande dokument, utvecklar och förvaltar tillämpningen och processer inom ramen för verksamhetsområdet.
Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.
I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamhetens utveckling och förvaltning. I arbetet ingår också att medverka i olika projekt och bland annat delta i beredningar, uppföljningar, processutveckling och analysarbete.
I rollen som verksamhetutvecklare inom tandvårdsstöd kommer du att leda och stödja arbetet med att ta fram produkter som utvecklar handläggningen av ärenden som berör enskilda och vårdgivare inom tandvården med fokus på att öka automatisering, en digital handläggning och att minska felaktiga utbetalningar.
Vårt utvecklingsarbete utgår från de agila principerna och metoden Scrum där vi arbetar teambaserat och med fokus på det egna ansvaret.
Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet av att delta och leda verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har goda kunskaper i projektledning
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde
• har erfarenhet av IT-kravställning
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
• har arbetat med digitalisering och automatisering
• har erfarenhet av processutveckling
• har erfarenhet av agilt arbetssätt
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare och tidsbegränsade, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i tjänsten. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Kontakt
Rekryterande chef: Catharina Holmberg, tel 010-116 24 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Maria Esplund, 010-112 15 62 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Eva Taavo, tel 010-112 63 73, Saco-S: Julia Larsson, julia.larsson@forsakringskassan.se, Seko: Eliza Grundström, tel 010-115 34 02
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 25 november 2020
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.