OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som verksamhetsutvecklare för vård och behandling arbetar på uppdrag av avdelningsdirektör och sektionschefen på missbruksvårdsavdelningen och ansvarar för delegerade frågor som rör vård och behandling på avdelningen. I uppdraget ingår att stödja och följa upp LVM-hemmen i vård och behandlingsfrågor. Inom detta område ingår att handlägga och utreda inkomna lex Sarah-rapporter, sammanställa och analysera trender och mönster på verksamhetsområdesnivå liksom att planera, genomföra och följa upp aktiviteter som rör vård och behandling i sektionens verksamhetsplan.
Verksamhetsutvecklaren deltar i uppföljning av verksamheten och bidrar med data och analyser från uppföljning av metoder, vårdinsatser och vårdresultat utifrån aktuella frågeställningar i verksamhetsplanen. På uppdrag av avdelningsdirektör och sektionschefen tillkommer uppdrag att utveckla och samordna prioriterade vård- och behandlingsfrågor inom avdelningen i samarbete med forsknings- och utvecklingsavdelningen. Vidare ansvarar du som verksamhetsutvecklare för uppföljningen av dokumentationen inom vård och behandling, implementering och uppföljning av följsamhet till riktlinjer.
Arbetet bedrivs såväl självständigt som i team med sektionens andra funktioner samt med andra avdelningar på huvudkontoret. Missbruksvårdsavdelningen har LVM-hem i hela Sverige varför anställningen kan medföra resor.
Kvalifikationer
Krav:
• akademisk examen inom sociologi, beteendevetenskap, socionom eller annan akademisk utbildning som SiS bedömer likvärdig.
• aktuell erfarenhet av utredningsarbete som kräver mycket god analytisk och administrativ förmåga.
• mycket god vana av att arbeta i olika verksamhetssystem, ärendehantering, samt Officepaketet bland annat Excel och Powerpoint.
• god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du också har:
• erfarenhet av både strategiskt- och verksamhetsnära arbete inom vård och behandling eller annan erfarenhet som SiS bedömer likvärdig.
• erfarenhet av kvalificerat handläggningsarbete vid myndighet.
• bred kännedom om SiS verksamhet och uppdrag.
• kunskap om och gärna erfarenhet av, arbetssätt och metoder utvecklade för personer med samsjuklighetsproblematik.
Som person krävs att du är flexibel, har förmåga att anpassa ditt arbetssätt efter förändrade förutsättningar och trivs med varierande uppgifter med olika tempon och svårighetsgrad. Du är van vid att arbeta självständigt och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete. I och med att arbetet också innebär samverkan är det viktigt att du har fallenhet för att samarbeta och kommunicera med andra samt är prestigelös i dina kontakter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.
Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid.
Tjänstgöringsort: Solna, Göteborg, Lund eller Uppsala är möjliga placeringsorter. Resor förekommer i arbetet.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15 augusti 2023.
Vi planerar att hålla de första intervjuerna under vecka 34-35.
Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.
För frågor om tjänsten, Kontakta Diana Klugman, sektionschef på telefon 010-4534101, kontaktbar från och med vecka 31.
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.
För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/