Verksamhetsutvecklare inriktning ledning och affär

Verksamhetsutvecklare inriktning ledning och affär

Arbetsbeskrivning

Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare har du en viktig roll i att stötta och samordna ledningsarbetet i bolaget och därigenom är du med och skapar förutsättningar för att vi ska nå våra mål och vår vision. Du kommer inom och utom organisationen arbeta med att identifiera nya affärsmöjligheter tillsammans med kollegor som gagnar bolaget och våra hyresgäster.

Beskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter
Operativt ledningsstöd med tillhörande uppdrag och ansvar såsom
- planera ledningsgruppens arbete i dialog med VD. Protokollföra och följa upp samt säkerställa beslutsunderlag
- samordna, sammanställa och stötta ledningsgruppens och VD:s löpande rapportering
- koordinera och följa upp arbetet med styr- och ledningsprocessen
- koordinera arbetet med framtagande av affärsplan och års- och hållbarhetsrapportering
- stödja i implementering av koncernövergripande uppdrag
- stödja i chefsmöten och ledningens kommunikation internt
- ta fram rapporter, statistik och genomföra analyser
- identifiera, leda och genomföra utvecklings- och utredningsprojekt
- samverka med externa aktörer och kommunkoncernen
- leda och facilitera workshops och liknande events
-löpande omvärldsbevaka

KVALIFIKATIONER
Utbildningsbakgrund
- Minst treårig högskoleutbildning inom relevant område

Kompetens och yrkeserfarenhet.
- flera års relevant yrkeserfarenhet
- erfarenhet av att genomföra behovsanalyser och nyttovärderingar för att identifiera utvecklingsbehov
- Kunskap om att genomföra dialoger och workshops eller liknande
- God förmåga att hantera verksamhetssystem och digitala verktyg
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Önskvärd kompetens.
- Erfarenhet av pedagogiskt arbete
- Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation

Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning och motivation. Som person ser vi att du är prestigelös och har stor integritet. Du är generalist och med fördel har du pedagogisk erfarenhet med dig. Du är analytisk med ett utvecklings- och resultatfokus. Vidare är du drivande, självgående, kommunikativ och har god samarbetsförmåga.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vidingehem AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024

22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024