Verksamhetsutvecklare IT  Tjänsteägare (M365)

Verksamhetsutvecklare IT Tjänsteägare (M365)

Arbetsbeskrivning

Digitaliseringsavdelningen

Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du med din kunskap och erfarenhet vara med och utveckla kommunens digitala verktyg? Är du den vi söker?

Vi söker dig som gillar att utmana existerande lösningar och som med fokus på Microsoft 365 tillsammans med verksamheterna och IT vill driva kommunens digitala utveckling framåt.

Din roll
Tillsammans med verksamheterna och oss på IT är du med och driver utvecklingen av produkten Microsoft 365 för hela Jönköpings kommun. Som tjänsteägare träffar du kommunens verksamheter, lyssnar in deras behov, stöttar och utvecklar dem i deras digitala omställning. I rollen ligger ansvaret att utveckla och följa upp den interna förvaltningsorganisationen på IT avdelningen. En tät dialog med olika leverantörer kommer också vara en viktig del i arbetet.

Du kommer att möta kunder från alla kommunens verksamheter, som alla har olika krav och behov för just sin verksamhet. Det medför en spännande omväxling i utvecklingsarbeten och ständigt nya utmaningar. Du kommer att arbeta med förändringsledning, utbildning och att ta fram nya arbetssätt - ofta med utgångspunkt i olika workshops tillsammans med slutanvändarna. Du förväntas utmana existerande lösningar och hjälpa verksamheten att hitta nya effektivare sätt att arbeta med digitalt stöd. Som tjänsteägare planerar du arbetet tillsammans med övriga i förvaltningsgruppen.

Initialt kommer du främst att arbeta med de digitala verktyg som finns inom Microsoft 365-plattformen, men du kommer även att få vara med att forma och bygga upp en så effektiv förvaltning av produkten som möjligt. Över tid kan uppdraget utvecklas och innebära nya utmaningar i linje med kommunens digitala resa.

Din kompetens
Vi söker dig som har goda kunskaper och några års erfarenhet av att arbetat med produkten Microsoft 365. Du är bekväm med de olika verktygen och applikationerna, så som Officepaketet, Teams och SharePoint. Du har erfarenhet av processkartläggning och av att driva förändringsarbete för olika behov, användare och situationer. I grunden har du en högskoleexamen inom systemvetenskap, systemutveckling eller annan IT-utbildning som bedöms relevant för arbetet. Tidigare arbete i större organisationer med liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Att leda utvecklingsarbete i grupp kommer naturligt för dig och du är trygg i den rollen. Du har ett nytänkande, kan omsätta det i praktiken och det leder till resultat. Du har förmåga att sätta dig in i användarens perspektiv och trivs att arbeta och lösa utmaningar tillsammans med andra. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt och smidigt sätt. Goda kunskaper i såväl svenska som engelska är viktigt.

Övrigt
För tjänsten krävs B-körkort.

Upplysningar
För frågor kontakta enhetschef Daniel Alvudd, tfn 036-10 2260, daniel.alvudd@jonkoping.se.
Facklig företrädare för SACO är Jan Samuelsson, tfn 036-10 5428.


Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!



Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024