OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avanti har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar.
Avantimodellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på Avanti har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. Avantimodellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag.
Verksamhetsutvecklare kvalitet och processer - konsultuppdrag
Vår kund står inför en förändring där de har i uppdrag att upprätta nya tjänster inom digitalisering och samverkan avseende löneservice, en relativt ny del i verksamheten.
Löneservice i Uddevalla erbjuder från och med 1 maj 2021 en gemensam lönetjänst för verksamheten i hela Sverige. Målet är att leverera en effektiv och kvalitetssäkrad löneprocess samt en god användarupplevelse för våra kunder. Vi befinner oss i en expansiv fas och för att lyckas ta nästa steg, behöver vi stärka upp med din erfarenhet av att arbeta med processutveckling och kvalitetsuppföljning. Enheten består idag av drygt 40 medarbetare.
Ansvarsområden
Uppföljning av servicenivån till kunder genom interna och externa nyckeltal. I rollen ingår även att analysera och kommunicera nyckeltalen internt
Kundkontakt i leverans och uppföljningsfrågor i form av ansvar för strategiska och taktiska möten med den operativa verksamheten
Ansvar för att genomföra regelbundna kundundersökningar och följa upp resultatet
Planera, samordna och följa upp löneservice supportarbete
Utveckla och implementera interna processer och rutiner för löneadministrationens löneservice
Omvärldsbevakning inom aktuella områden för tjänsten
Du kommer att arbeta självständigt med egna ansvarsområden och också med grupper som driver och deltar i utredningar och nyutveckling samt förvaltar lönetjänsten så att den stödjer verksamhetens övergripande strategier inom digitalisering. Tillsammans med dina kollegor arbetar du tätt med utvecklingsteamet hos leverantören och IT-sektionen samt med löneadministratörerna i löneservice som levererar lönetjänsten. Du kommer att samarbeta med funktioner både för förvaltningsobjekt som inrymmer lönetjänsten och med de förvaltningsobjekt som vi har integrationer med.
Din erfarenhet
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i en större organisation där du har utvecklat och följt upp processer utifrån kvalitets- och effektivitetsmål. Det är ett krav att du har stor kunskap och förståelse för processutveckling med systemstöd.
Du som person
Du har en god kommunikativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med uppföljning, kunddialog och ärendehantering. Vidare har du förmåga att se helheter och förstå vad som skapar effektivitet i ett större sammanhang. Om du har förståelse för löneprocessens delar är det meriterande, men inte ett krav.
Viktiga personliga egenskaper är analytisk och lösningsorienterad. Du är också en ansvarskännande person som tar stort ansvar för både resultat och din egen leverans. Förutom din erfarenhet så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
Om uppdraget
Arbetsplats: Göteborg / Uddevalla
Omfattning: 100% ok att arbeta en viss del på distans
Uppdragets längd : Start snarast - december 2022
Är du intresserad av att veta mer om hur det är att samarbeta med oss på Avanti så tveka inte att kontakta oss. Ansvarig konsult är Inez Almquist, tel 0737084194, inez.almquist@ahexecutives.se
Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig!
Välkommen!