Verksamhetsutvecklare - kundmötesavdelningen

Arbetsbeskrivning

Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bolagsverket står inför en spännande förflyttning där vi tar tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Vi är ungefär 550 medarbetare och vi sitter i samma lokal i centrala Sundsvall. Att vi sitter tillsammans gör att vi får ett smidigt samarbete i vardagen. Sundsvall är en stark it-region med flera myndigheter som vi samarbetar med.

Våra värdeord är viktiga för oss: kompetens, engagemang och kundnytta. De beskriver hur vi vill vara mot varandra och mot våra kunder. Vi vill att du ska trivas här.
Läs mer om våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.




ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor bidrar till ett enkelt och modernt företagande.

På kundmötesavdelningen ansvarar vi för att utveckla Bolagsverkets erbjudande till våra kunder så att kontakten blir effektiv och trygg samt se till att vi använder rätt kanaler för våra kundmöten. I detta ingår förberedande utforskande arbete och analyser i samverkan med andra viktiga aktörer. Vi ansvarar även för Bolagsverkets generella digitala kanaler och samverkans- och informationstjänster.

För att möta framtidens krav och förväntningar med ett ökat fokus på realtidsinformation, digitalisering och automatisering söker vi två verksamhetsutvecklare där rollen blir att ansvara för att utveckla verksamheten genom att driva, genomföra och följa upp olika uppdrag och projekt inom vårt ansvarsområde.

Här är några utvecklingsaktiviteter som vi arbetar med nu:

• Bolagsverkets försäljningsverksamhet och informationstjänster för företagsdata
• Datalabb för förenkling och innovation med företagsdata
• Nationell, gemensam infrastruktur för hantering av ombud i digitala tjänster
• Nordic Smart Government ett nordiskt samarbetsprojekt där vi vill använda data, digitalisering och automatisering mer effektivt och innovativt
• Regeringsuppdrag kring grunddata och förvaltningsgemensam digital infrastruktur
• Sammansatta bastjänsten för grundläggande uppgifter om företag
• Bolagsverkets informationsutbyte av företagsinformation nationellt och internationellt

Arbetet innebär nära samarbete med externa intressenter, kunder och partners och en viktig del är att samskapa och förstå målgruppers reella behov för att driva utvecklingen framåt.

En spännande del i arbetet består av att analysera och utreda framtidsfrågor, i tidiga faser av uppdrag och projekt. Du kommer även att sammanställa och presentera underlag. I arbetet ingår även att förstå strategiska och taktiska perspektiv, samt delta i det operativa arbetet som följer med uppdragen, leda workshops och bereda och föreslå lösningar.

Då en stor del av detta arbete sker tillsammans med andra myndigheter och aktörer innebär det en del resor på sikt. Behoven inom området kan förändras löpande vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera över tid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi tror att du tidigare har arbetat som verksamhetsutvecklare, managementkonsult, projektledare eller liknande och du har flerårig aktuell erfarenhet av att driva, leda och genomföra verksamhetsutvecklande uppdrag, utredningar eller projekt som rör digitalisering och automatisering.

Meriterande är om du har arbetat inom statsförvaltning och/eller offentlig verksamhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av:

• uppdrag där du har samskapat, dvs du har utfört/utvecklat gemensamma lösningar tillsammans med andra aktörer
• informationsutbyte mellan olika aktörer
• hur ett företags vardag och administrativa processer fungerar.

I rollen förväntas att du tar egna initiativ och driver ditt arbete framåt. Du är en person som skapar tillit, förtroende och bidrar med ett stort engagemang. Du har uthålligheten som krävs för att driva långsiktiga uppdrag.

Din kommunikativa förmåga liksom viljan att leda och samarbeta med andra är en viktig del för att trivas i rollen. Vidare har du lätt för att se möjligheter och motiveras av att arbeta med utveckling och förändring och har förmågan att se till helheten. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift, du är en van systemanvändare och behärskar Officepaketet väl.

Brinner du för utveckling och att skapa bra lösningar för företagare och andra i samhället och är redo för en ny utmaning? Skicka in din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV
Placeringsort är Sundsvall. Annan placeringsort kan diskuteras.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Enhetschef kommunikationsenheten Eva Beckman
060-18 45 59
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, Kundmötesavdelningen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2020
  • Ansök senast: 13 september 2020

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Postadress

Stuvarvägen 21
Sundsvall, 85181

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024

Expert Consultant

Expert Consultant

18 november 2024