OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi lever i en föränderlig tid, en spännande tid. Automatisering, digitalisering, AI och ekosystem är några exempel på det som förändrar förutsättningarna.
När världen förändras påverkas självklart också vi på Bolagsverket men vi är också själva en del av förändringen och utvecklingen. Vi har en vision om ett näringsliv där företagsinformation flödar fritt och skapar värde för samhället. Vi har en riktning och en färdplan för resan och söker nu dig som vill vara med och leda vår förflyttning.
Vill du vara med och driva utvecklingen för Sveriges företagare framåt? Är du nytänkande och har idéer som kan förenkla för företagare i deras vardag? Då kan det här vara tjänsten för dig!
ARBETSUPPGIFTER
På kundmötesenheten ansvarar vi för att förbättra och förenkla företagares kontakter med Bolagsverket, bl.a. ansvarar vi för att utveckla våra digitala kanaler. Vi strävar efter kundmöten där kontakten med Bolagsverket går snabbt, är enkel och känns trygg. Dessutom ser vi till företagares behov i vårt utvecklingsarbete.
Det är viktigt för oss att komma så snabbt som möjligt från idé till leverans för våra kunder - därför sker vår utveckling värdedrivet och med agila arbetssätt.
För att kunna förenkla företagares vardag på riktigt vet vi att vi behöver jobba tillsammans med andra myndigheter och aktörer, det gör vi t.ex. i Myndighetssamarbetet Starta och driva företag. Här sker just nu mycket spännande utveckling, bl.a. ser vi i framtiden ett digitalt ekosystem för enklare myndighetskontakter, där nya verksamt.se och en mängd andra tjänster och aktörer kan skapa värde för företagare.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Leda, genomföra och följa upp verksamhetsutvecklande uppdrag för att förenkla Bolagsverkets kundmöten - från utforskande faser till genomförande
• Bidra i arbetet med att ta fram erbjudanden som skapar värde i företagares vardag
• Bidra till strategiskt, taktiskt och operativt arbete för Bolagsverkets digitalisering och automatisering
• Förstå kunders, externa intressenters, och partners behov och utifrån det utveckla verksamheten
• Samverka med privata och offentliga aktörer för att göra verklighet av Bolagsverkets mål
Eftersom en stor del av arbetet sker tillsammans med andra myndigheter och aktörer innebär det en del resor.
KVALIFIKATIONER
Du har akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning i affärsutveckling.
Du har flerårig aktuell erfarenhet av att driva, leda och genomföra verksamhetsutvecklande uppdrag som rör digitalisering eller kundmötesfrågor. Du har även aktuell erfarenhet av att utveckla verksamheter med utgångspunkt i kunders eller andra intressenters behov.
Det är meriterande om du har relevant erfarenhet av att driva uppdrag eller utveckla tjänster i dialog med olika aktörer. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat inom statsförvaltning/offentlig verksamhet, likaså om du har arbetat med affärsutveckling.
Du har lätt för att se möjligheter och motiveras av att arbeta med utveckling och förändring och du tar egna initiativ och arbetar gärna mot uppsatta mål för att nå resultat. Du arbetar strategiskt och trivs med att samarbeta och skapa goda relationer, du kommunicerar bra på både svenska och engelska, i tal och skrift.
Du är en person som främjar en förtroendeskapande atmosfär, kan leda arbetet med ett stort engagemang och ser till att rätt förutsättningar skapas. Din förmåga att ställa om när arbetet ändras och se möjligheterna i de nya omständigheterna är en viktig tillgång.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.
Placeringsort: Sundsvall eller Stockholm.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Enhetschef kommunikationsenheten Eva Beckman
060-18 45 59
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662