Verksamhetsutvecklare - Kundservice till Ellevio

Arbetsbeskrivning

Vad innebär rollen?

Ellevios kundservice finns i Arbrå och består av 80 medarbetare som varje dag kommunicerar med kunder över telefon, mail och sociala medier. Din roll är bred och arbetsuppgifterna varierar men vanligt förekommande är:

·        Nära dialog med kundservice för att följa ärenden och aktivt arbeta för att framtida kundärenden löses på bästa sätt.

·        Ansvara för att definiera processer, följa upp och driva förbättringsmöjligheter

·        Löpande utveckla, kravställa och förbättra de tjänster vi köper inom kundservice

·        Arbeta med IT-utveckling och digitalisering

·        Rapportera och säkerställa korrigering av avvikelser

·        Bidra i framtida upphandlingar av kundservice

Ditt perspektiv kommer att vara kundnyttan och processutveckling, tillsammans med en kollega som ansvarar för avtalet och ekonomin vill vi att ni lyfter vår kundservice till nästa nivå.

Vem är du?

Vi ser att du arbetat med kundservice i minst fem år. Du kan hantverket och vet hur man bygger upp en framgångsrik outsourcad kundservice. Du har arbetat med att leda en kundservice och du får gärna ha en relevant universitets-/högskoleexamen. Du drivs av att hitta förbättringar, utveckla processer och du vet vilka nyckeltal och KPI:er som är mest relevanta. Du har erfarenhet av att flytta kundärenden från traditionella kanaler till digitala.

Vi vill att du har ett mindset som säger - Hur skulle min kundservice se ut om jag fick bygga upp den från grunden?

Som person är du självgående och du är van att driva projekt självständigt. Du är en van kravställare och du har viljan att förstå och du kommunicerar på ett pedagogiskt sätt.  

Vilka är Ellevio?

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås.

Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort.

Vill du veta mer?

Tjänsten är en tillsvidaretjänst och har sin utgångspunkt på huvudkontoret som är beläget på Valhallavägen i Stockholm. I den här rekryteringen samarbetar Ellevio med The Pace/Wise Professionals. 



Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid Heltid, tillsvidare
  • Publicerat: 20 mars 2019

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024