OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor.
Välkommen till oss och Trelleborg!
Arbetsplatsen
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som gör skillnad på riktigt, både för medborgaren, näringslivet och kommunen.
Du får arbeta i en miljö där utvecklingsarbete är en naturlig del av vardagen och där du bidrar med din kompetens för att vi ska nå våra mål. Vi lever vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling står bakom vår värdegrund och vårt kompetensförsörjningsperspektiv tillsammans med arbetsmarknadsperspektiv.
Du ingår i enheten för kvalitet och samordning där centrala stödfunktioner är samlade. Vi har en god teamkänsla och vi värnar om vår gemensamma arbetsmiljö. I samarbete med avdelnings- och enhetscheferna samt dina kollegor inom förvaltningen fångar du upp initiativ till nya digitala lösningar och innovationer som kan möjliggöra nya arbetssätt för att på bästa sätt uppnå uppsatta mål.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en verksamhetsutvecklare med fokus på digitalisering och automatisering som med drivkraft, engagemang och kreativitet vill vara med i det fortsatta utvecklingsarbetet inom Arbetsmarknadsförvaltningen i Trelleborgs kommun. Rollen är både operativ och strategisk vilket medför att du kommer ha varierande arbetsuppgifter med koppling till digital utveckling samt systemförvaltning.
Din uppgift är att se till att vi har ändamålsenliga processer och arbetssätt i förvaltningens verksamheter så att användarna drar nytta av de möjligheter som ges genom digitalisering och automatisering samt optimerar nyttan i befintliga system.
Som systemförvaltare för våra verksamhetssystem, företrädesvis Lifecare och Edlevo, ingår även att leda och delta i utvecklingsprojekt med särskilt fokus på att säkerställa att verksamhetssystemen uppfyller våra krav samt att hantera, bearbeta, analysera och sammanställa data ur verksamhetssystemen.
Andra delar som ingår i uppdraget är
- statistisk bearbetning utifrån insamlade data, verksamhetssystem och databaser
- att rapportera underlag till andra myndigheter
- hantera systemadministrativa arbetsuppgifter, support och incidenter i verksamhetssystem
- arrangera eller hålla i relevanta användarforum och användarfortbildningar
- huvudansvar för att ta fram och underhålla rutiner, användarinstruktioner och annan relevant systeminformation
- medverka i långsiktig strategisk planering för systemen och samverka med samt kravställa systemförbättringsönskemål till systemleverantörer
- samverka med olika funktioner som berörs av digitala processer, t.ex. informationssäkerhetsamordnare, IT-samordnare och delta i relevanta nätverk i samt utanför Trelleborgs kommun
- omvärldsbevakning av den digitala utvecklingen
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- har minst 3-årig relevant akademisk examen alternativt gymnasieexamen tillsammans med förvärvad kvalificerad arbetslivserfarenhet inom såväl digitalisering som systemförvaltning enligt arbetsgivarens bedömning
- har erfarenhet av att initiera, driva och utveckla digitaliseringsprocesser, gärna i kommunal verksamhet
- har erfarenhet av systemförvaltning och det är meriterande är om du har erfarenhet av förvaltning av verksamhetssystemen Lifecare och Edlevo
- har erfarenhet av projektledning och/eller processkartläggning
- har erfarenheter inom områdena arbetsmarknad och vuxenutbildning
- har erfarenhet av att implementera nya verksamhetssystem
- har erfarenhet av att nätverka i både interna och externa sammanhang och sprida och delge kunskap samt information
- har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
- har en god kommunikativ förmåga i det svenska språket via tal och skrift
- har kunskaper i Office 365 och gärna goda kunskaper i excel
- har goda kunskaper i statistik och metod
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper:
Du är en person som tar initiativ och arbetar för bättre måluppfyllelse, fokuserar på resultat och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du kommer med nya idéer och tankar som kan omsättas i verksamheten, och du har en god pedagogisk förmåga. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer och ansvarsområden vidare självständigt samt i samverkan med andra. Du gillar att lära dig nya saker och det är naturligt för dig att analysera och lösa komplexa situationer på bästa sätt. Vidare är du strukturerad, lyhörd och lösningsfokuserad, och du bidrar till ett gott samarbete genom att ha ett öppet, tillmötesgående, problemlösande och serviceinriktat förhållningssätt.
Arbetstid/varaktighet
Tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde
Januari 2024 eller enligt överenskommelse.
Kontakt
Marika Persson, enhetschef kvalitet och samordning, marika.persson@trelleborg.se 0410-734379
Fackliga kontakter, klicka https://www.trelleborg.se/naringsliv-arbete/jobba-hos-oss/fackliga-organisationer/.
Sista ansökningsdag
2024-11-06 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Rekryteringen kommer att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.