OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. x månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Du arbetar som innehållsstrateg inom intranätsektionen med fokus på förvaltning, men samarbete sker också med medarbetare inom redaktion och utveckling. Intranätet lanserades för drygt ett år sedan men Kunden har flera förbättringsinsatser kvar. Vi vill därför stärka upp sektionen med ytterligare innehållsstrategisk kompetens.
Du arbetar både självständigt och tillsammans med medarbetarna på sektionen och vi hjälper varandra på ett prestigelöst sätt.
Det är viktigt att:
- ha analytisk förmåga och god problemlösningsförmåga
- vara utvecklingsinriktad
- ha god samarbetsförmåga
- ha god kommunikationsförmåga på svenska, lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
- vara flexibel och öppen för förändring.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- mycket god vana från innehållsarbete på en myndighet eller i en större organisation
- god vana från att arbeta med digitalt innehåll för webbplatser och tjänster
- strategisk förmåga och vana att arbeta med tydligt målgruppsfokus
- förmåga att kommunicera komplexa frågor på ett enkelt och begripligt sätt
- förmåga att med redaktionella medel göra innehåll mer tillgängligt
- kunskaper kring metoder och modeller för innehållsstrategiskt arbete
- stor erfarenhet av att arbeta i team med andra kompetenser, som till exempel redaktörer, UX-designers och it-utvecklare
- är en duktig och noggrann skribent och har god vana från att både skapa nytt innehåll och att bearbeta stora textmassor
- har kunskap kring sökmotoroptimering
- har god kunskap om klarspråk och tillgänglighet, och har kännedom om myndigheters webbriktlinjer
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström