OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.
För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!
ARBETSUPPGIFTER
På kundmötesenheten ansvarar vi för att förbättra och förenkla företagares kontakter med Bolagsverket, bl.a. ansvarar vi för att utveckla våra digitala kanaler. Vi strävar efter kundmöten där kontakten med Bolagsverket går snabbt, är enkel och känns trygg. Vi utgår från företagares behov i allt vårt utvecklingsarbete.
Det är viktigt för oss att komma så snabbt som möjligt från idé till leverans för våra kunder - därför sker vår utveckling värdedrivet och med agila arbetssätt. För att kunna förenkla företagares vardag på riktigt vet vi att vi behöver jobba tillsammans med andra myndigheter och aktörer, det gör vi t.ex. i Myndighetssamarbetet Starta och driva företag. Här sker just nu mycket spännande utveckling, bl.a. ser vi i framtiden ett digitalt ekosystem för enklare myndighetskontakter, där nya verksamt.se och en mängd andra tjänster och aktörer kan skapa värde för företagare.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Leda, genomföra och följa upp verksamhetsutvecklande uppdrag för att förenkla Bolagsverkets kundmöten - från utforskande faser till genomförande
• Bidra i arbetet med att ta fram erbjudanden som skapar värde i företagares vardag
• Bidra till strategiskt, taktiskt och operativt arbete för Bolagsverkets digitalisering och automatisering
• Analysera och förstå kunders, externa intressenters, och partners behov och utifrån det utveckla verksamheten
• Samverka med privata och offentliga aktörer för att göra verklighet av Bolagsverkets mål
Eftersom en stor del av arbetet sker tillsammans med andra myndigheter och aktörer kan det innebära en del resor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskola/universitetsutbildning eller motsvarande aktuell kunskap och erfarenhet förvärvade genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har flerårig aktuell erfarenhet av att leda, genomföra och följa upp verksamhetsutvecklande uppdrag, utredningar eller projekt.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift och dina engelska kunskaper är också mycket goda.
Din förmåga att leda och samarbeta med andra är en viktig del för att trivas i rollen och du tar egna initiativ och driver ditt arbete framåt. Du förväntas ha lätt för att se möjligheter och motiveras av att arbeta med utveckling och förändring och har förmågan att se till helheten.
Vidare trivs du med att arbeta med komplexa frågor och du analyserar och löser eventuella svårigheter som dyker upp efter vägen. Du är van att arbeta mot mål och fokuserar på resultat.
Brinner du för arbetet där utveckling och att skapa värde för våra kunder är i fokus, kan det här vara något för dig - välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Enhetschef kommunikationsenheten Eva Beckman
060-18 45 59
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662