Verksamhetsutvecklare med fokus identitetshantering i Stockholm

Verksamhetsutvecklare med fokus identitetshantering i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

 

Är du beredd att ta Sveriges viktigaste IT-jobb?

Om du vill ha ett vanligt IT-jobb, utan utmaningar, då kan du sluta läsa här. Men om du vill ha ett jobb där du påverkar människors liv och hela samhället? Då ska du läsa vidare.

Arbetsuppgifter och ansvar

Inom området Digital informationsförsörjning arbetar vi med förvaltning och utveckling av tjänster och produkter som tillhandahåller information till såväl olika delar av Försäkringskassan som andra organisationer. Vi samverkar på nationell och europeisk nivå för att långsiktigt utveckla Försäkringskassans och Sveriges digitala informationsförsörjning. Vi håller också ihop Försäkringskassans hantering av personer med skyddade personuppgifter.

Som verksamhetsutvecklare ska du utifrån uppsatta mål och identifierade problem ta fram beslutsunderlag, strategier och planer för utvecklingsbehov både på kort och lång sikt.

Du arbetar med att etablera en samlad hantering av tjänster och frågor kopplade till identitetshantering. Rollen omfattar bl.a. utveckling och förvaltning av digitala lösningar och verksamhetsprocesser, utredning av verksamhetsbehov, konsekvensutredning av kommande lagar och förordningar inom området för Försäkringskassans verksamhet. Du samverkar med kollegor och externa aktörer.

Vi söker dig som


• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har erfarenhet av arbete med identitetshantering/digital identitet
• har god analytisk och strategisk förmåga samt kan snabbt sätta dig in i nya komplexa frågor
• har god struktur för självständig planering och tar initiativ för kvalitativa resultat
• har god förmåga att samarbeta, kommunicera och formulera budskap, både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska
• är nytänkande och kreativ samt kan omsätta dina idéer till handling.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av att arbeta inom myndigheter eller offentlig verksamhet med likande uppgifter/frågor
• har kunskaper i och erfarenheter av projektledning
• har erfarenhet av förändringsledning
• är van att arbeta med förändrings- och utvecklingsprocesser.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placering för tjänsten är vid Telefonplan i Stockholm. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer göras. Första intervjun kommer att ske via Skype.

Kontaktpersoner

Chef: Tobias Hedqvist, tel 010-114 33 16 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Nordenberg, tel 010-112 67 45 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Björn Nilsson, Saco-S: Amelie Johansson och Seko: Fredrik Bruhn. Dessa nås via växelnumret 08-786 90 00.

Vi avstår erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 22 maj 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk, tel 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024