OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Digitalisering är en del av socialförvaltningens verksamhetsutveckling. Rätt utnyttjad möjliggör digitalisering ökad kvalitet, mer jämlik vård och omsorg samt en bättre arbetsmiljö för våra medarbetare. Socialförvaltningen satsar på den digitala utvecklingen med en tidsbegränsad anställning som verksamhetsutvecklare med fokus på digitalisering.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som verksamhetsutvecklare är du socialförvaltningens specialist inom digitaliseringsområdet. Du arbetar nära verksamheterna i ett växelspel där du ömsom initiera och ömsom stödjer verksamheterna i sin utveckling. Du förväntas även driva övergripande projekt framåt inom införande och utveckling. Vidare bevakar det som händer i omvärlden och du bidrar även till att vi kan testa olika lösningar och förverkliga idéer.
I ditt arbete identifierar du behov av utveckling inom och initierar arbetet för att möta dessa behov utifrån långsiktig planering. Du är sakkunnig gentemot förvaltningsledningen och verksamheterna inom området e-hälsa. Du är samtidigt en brygga mellan IT och verksamhet då det gäller att kommunicera behov, förväntningar och digitala lösningar. Du är också beställare utifrån förvaltningens behov av system inom e-hälsa gentemot interna och externa aktörer.
Du ingår i socialförvaltningens kvalitetsråd. Du kommer även att ingå i kommunens IT-råd och där verka för ett brett samarbete över förvaltningsgränserna. I ditt uppdrag kommer du också att leda upphandlingsarbetet kopplat till digitalisering i socialförvaltningen.
Organisatoriskt är du direkt underställd förvaltningschefen som en av förvaltningens centrala funktioner.
KVALIFIKATIONER
Som vår verksamhetsutvecklare inom social- och omsorgssektorn med fokus på digitalisering har du:
-Kunskap om verksamhetsutveckling från området, digitalisering och projektledning
-Teknisk kompetens
-Stor kommunikativ förmåga
-Förmåga att vara både strategisk och operativ
-Ser till helheten och är nyfiken på nya samarbeten
-Delar med dig av kunskap, erfarenheter och idéer
Som person är du intresserad av kvalitets- och förbättringsarbete. Du är drivande, har ett pedagogiskt förhållningssätt och resultatorienterad.
Vi ser även att du har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant eller har tillförskaffat dig likvärdiga kunskaper genom mångårig erfarenhet.
ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.