Verksamhetsutvecklare med fokus på Facility Management

Verksamhetsutvecklare med fokus på Facility Management

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Vi söker en serviceinriktad, erfaren och modig verksamhetsutvecklare som tillsammans med oss ska bygga ett gäng som erbjuder tjänster inom Facility Management.

Du kommer arbeta som ansvarig på uppdrag av LU Service och vara navet i leveransen av FM-tjänster i ett av universitetets hus.

Din roll
Du kommer ha en ledande roll i arbetet med att bygga, paketera, implementera samt förvalta nya och befintliga FM-tjänster, med fokus på kundens behov i huset. Du behöver ha tydliga ledaregenskaper även om tjänsten inte innebär direkt personalansvar. Du är dock ansvarig för serviceleveransen i huset och kommer att behöva arbetsleda, strukturera, peppa och vara tydlig med alla medarbetare i teamet.

Det är också du som sköter de dagliga kontakterna med kunderna i huset; du tar emot felanmälningar, förutser och löser problem, kommunicerar och driver dina frågor. Lunds universitet är en arbetsplats med studenter och medarbetare från jordens alla hörn och det är därför viktigt att du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska.

Du kommer alltså att vara mitt i händelsernas centrum. Du behöver kunna förutse servicebehov, hantera felanmälningar och planera serviceinsatser, samtidigt som du samarbetar med ditt team för att på bästa sätt lösa de utmaningar ni ställs inför.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att

- schemalägga personal
- bemanna reception
- dokumentera rutiner och ta fram arbetssätt
- hantera felanmälningar
- planera och vara en del av den dagliga driften
- hantera administrativa uppgifter och system som t.ex. lokalbokning, fakturahantering, och accesser
- ha kontakt med interna och externa leverantörer.

Du
Vi ser att du är en social, trevlig, empatisk, flexibel och tydlig person som mår bra av att lösa problem, grotta ner dig i detaljer, se helheter och ta snabba beslut. Du är prestigelös, självgående och är mer generalist än specialist. Du tar egna initiativ, samlar information, är nyfiken och kreativ; du vågar tänka nytt, frågar en kollega om du inte vet och är inte rädd för att göra fel.

Vi arbetar ständigt för att förbättra arbetsmiljön och vi behöver alltid nya förmågor, nya tankar, nya erfarenheter och nya idéer. Vi behöver någon som vill bidra, göra skillnad och göra oss bättre. Vi bryr oss inte om var på planeten du är född och ej heller om du är man, kvinna eller något annat. Du får vara den du är men du behöver kunna ge ruskigt bra service och du måste kunna samarbeta med såväl dina kollegor som med våra kunder.

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha
- dokumenterad, mångårig erfarenhet av att starta upp nya verksamheter eller att paketera tjänster och bygga koncept inom Facility Management
- dokumenterad erfarenhet från ledande positioner inom ”hospitality”, som till exempel arbetsledare, gruppchef eller områdesansvarig inom kontor, hotell, reception eller konferensverksamhet
- erfarenhet av att arbeta med möten och event
- erfarenhet av att arbeta med servicetjänster inom t.ex. vaktmästeri och lokalvård
- erfarenhet av att leda, koordinera och entusiasmera medarbetare
- en välutvecklad kommunikativ förmåga, på både svenska och engelska, i tal och skrift
- god systemvana i t.ex. Word, Outlook, Teams och Zoom
- goda kunskaper i presentations- och digital mötesteknik
- utbildning inom service eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser relevant
- B-körkort
- möjlighet att arbeta på oregelbunden arbetstid (tidiga morgnar, tidiga kvällar och helger vid behov).


Det är meriterande om du har
- erfarenhet av boknings- och/eller schemaläggningssystem
- erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem.


Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Arbete med flextid och möjlighet till hemarbete viss tid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Övrigt
Provanställning kommer eventuellt att tillämpas.

Så här söker du

Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska/bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska/bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.)

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

LU Service är en sektion inom universitetets gemensamma förvaltning och erbjuder såväl tjänster som produkter till universitetets verksamheter. LU Service består av sex avdelningar som arbetar med bl.a. lokalvård, vaktmästeri, reception, tryckeri, post, parkering, universitetsbutik, konferens och bostäder. LU Service har ca 270 medarbetare.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Zoran Ivic,Driftledare
046-222 43 14
Zoran Ivic
046-222 00 00
Eva Wendel
+46462227090
Liselott Olsson
+46462223862
Zoran Ivic
046-222 43 14
Ulrika Verngren
+46462228431

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


Consultants to Accenture Services AB

1 november 2024

Consultants to Accenture

Consultants to Accenture

1 november 2024

Verksamhetsutvecklare

15 oktober 2024

Digital Verksamhetsutvecklare

Digital Verksamhetsutvecklare

28 oktober 2024