Verksamhetsutvecklare med fokus på kund- och webbanalys

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagssamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, blir rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är drygt 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.

På enheten för digital tjänstedesign arbetar vi med att ta reda på företagares behov, följa hur de använder våra kanaler och utifrån detta utveckla kundmöten och tjänster som möter och överträffar företagarnas förväntningar. Utmärkta kundupplevelser är vårt mål!

Nu söker vi en verksamhetsutvecklare med fokus på kund- och webbanalys. Vill du vara med och förenkla för företagare i deras vardag? Jobba hos oss!





ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att
• Ansvara för att analysera våra kunders behov, upplevelser och användning av våra kanaler, dra slutsatser utifrån analyserna och föreslå förbättringar.
• Ansvara för att införa och utveckla webbstatistik i digitala kundmöten så som bolagsverket.se och våra e-tjänster, analysera statistiken och presentera rekommendationer. Du kommer också utveckla arbetssätt för webbanalys.
• Strukturera, designa och presentera enkla och tydliga analysrapporter så att olika interna målgrupper kan tillgodogöra sig analyserna och rekommendationerna.
• Beställa kundundersökningar och ansvara för att resultatet tas till vara i organisationen.




KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har en kvalificerad akademisk utbildning inom samhällsvetenskap eller systemvetenskap, eller motsvarande erfarenhet eller kompetens som vi bedömer som likvärdig.

Du har erfarenhet av att förstå och analysera kunders behov, beteenden och upplevelser i syfte att bidra till utvecklingen av kundmöten, tjänster och kundupplevelser. Dessutom har du erfarenhet av att designa, strukturera och presentera analysrapporter som gäller kunders behov, beteenden och upplevelser, till olika interna mottagare. Du har också arbetat med att införa och utveckla webbanalys samt med något webbanalysverktyg. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundundersökningar och av Google Analytics.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som brinner för kundernas upplevelser. Som person är du drivande, analytisk och självgående. För att lyckas i arbetet behöver du vara kommunikativ och pedagogisk samt ha en god förmåga att samarbeta, exempelvis med ansvariga för olika kundmöten. Du är duktig på att visualisera insikter och analyser med text och bild samt att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.


ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Enhetschef kommunikationsenheten Eva Beckman
060-18 45 59
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, Kundmötesavdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2017-09-01 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 19 april 2017

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Postadress

Stuvarvägen 21
Sundsvall, 85181

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024

22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024