Arbetsbeskrivning
Vill du jobba för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Vi är Sveriges största vatten- och avfallsbolag som tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Hos oss får du jobba med samhällsviktiga frågor som är viktiga för både människa och miljö.
ARBETSUPPGIFTER
Du förbättrar och utvecklar bolagets kundresor för en modern och effektiv kundkommunikation. Detta sker i nära samarbete med övriga verksamheter inom organisationen samt vår IT-enhet med målet att skapa värde och nytta för våra kunder. Det ska vara lätt att vara kund hos oss. Din uppgift är att utvecklar vår digitala kundservice. I din roll ställs höga krav på samarbete och förmåga att arbeta innovativt samt driva förbättringsarbete i en komplex miljö.
Tjänsten är placerad i en stabsfunktion på Stockholm Vatten och Avfalls Marknadsavdelning. Vårt huvudkontor ligger i Bromma.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Du förbättrar bolagets kundresor genom att utveckla digitala lösningar och självservicetjänster.
• Du leder projekt och förbättringsaktiviteter med syftet att förbättra vår digitala självservice och funktionalitet på Mina Sidor mm.
• Du ingår i förvaltningsorganisationen för kundrelationer, och säkerställer processer, rutiner och nya arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Som person är du mål- och lösningsorienterad och har lätt för att skapa goda och långvariga relationer internt och externt. Tjänsten innebär många kontaktytor vilket förutsätter hög förmåga att kommunicera, samarbeta och att bygga nätverk. En viktig förmåga är att engagerat och prestigelöst kunna leda grupper och individer.
Vi tror att du har
• En högskoleexamen eller motsvarande inom relevant inriktning eller motsvarande kunskap förvarat på annat sätt
• Erfarenhet från att ha arbetat i en större, komplex organisation
• En vana att driva projekt och förbättringsarbete, gärna med ett agilt förhållningssätt, och har erfarenhet av liknande uppdrag.
• Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
• Flera års erfarenhet av strategisk och operativ utveckling mellan verksamhet och IT.
ÖVRIGT
Låter det intressant? Skicka din ansökan.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För ytterligare information om tjänsten kontaktar du avdelningschef Agneta Jönsson på 08-522 120 13. Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du genom att ringa oss på 08-522 120 00.
Vi erbjuder ett hållbart arbetsliv med intressanta arbetsuppgifter, stimulerande utvecklingsmöjligheter och trevliga kollegor. En arbetsplats där du kan kombinera arbete med fritid och familj. Läs mer om oss på vår webbplats svoa.se/jobb.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess.
Eftersom vi strävar efter en trygg arbetsmiljö och har en samhällsviktig funktion genomför slutkandidater ett drogtest.
Vi ser fram emot din ansökan!