OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en Verksamhetsutvecklare med fokus på processutveckling som tillsammans med sektionens chefer och medarbetare kommer att driva, utveckla och förbättra rekryterings- och bemanningsarbetet med syfte att förverkliga Polismyndighetens övergripande mål. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Rekrytering och bemanning är en del av HR-avdelningen och ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering. Sektionen består av ca 170 medarbetare som nationellt ansvarar för Polismyndighetens attraheraarbete, rekrytering, nationell introduktion samt administration inom framförallt rekrytering och anställning.
Det är ett nationellt uppdrag och du kan ha din placering i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Västerås eller Sundsvall.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara del i ett viktigt samhällsuppdrag genom att utveckla rekryteringsarbetet i Sveriges största myndighet. Du kommer arbeta med att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. I arbetet ingår också att utveckla sektionens arbetssätt med att arbeta strukturerat med verksamhetsutveckling och utveckling av de processer som sektionen ansvarar för.
I ditt arbete stöttar du sektionens ledningsgrupp i verksamhetsutveckling där du ansvarar för att ta tillvara digitaliseringens möjligheter men också i att leda projekt och samordna samt medverka och leda i olika nätverk. Vidare kommer du vara en viktig partner till sektionsledningen och erbjuda ett strategiskt stöd i att säkerställa att polisens rekryteringsarbete ligger i linje med våra strategiska mål och vision. Som medarbetare på Polismyndigheten har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill utveckla och förbättra polisen och verkligen göra skillnad! Resor kan förekomma i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har högskoleexamen inom relevant område eller erfarenheter och kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
• har flerårig erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling, processutveckling och/eller digitalisering
• har erfarenhet av kravställning, företrädesvis mot IT
• har goda kunskaper i och erfarenhet av projektledning
• har goda kunskaper i och erfarenhet av agila arbetssätt
• har erfarenhet av att arbeta i en stor och komplex organisation
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet inom HR-området, företrädesvis inom kompetensförsörjning och/eller rekrytering
• har erfarenhet av arbete tillsammans med ledningsgrupper
• har erfarenhet av att leda förändring
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor. Som person är du duktig på att kommunicera, samarbeta och nätverka. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är drivande och nytänkande som drivs av att omsätta ditt arbete till konkreta resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Västerås eller Sundsvall
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75