Verksamhetsutvecklare med fokus processer

Verksamhetsutvecklare med fokus processer

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Sjöbo kommun och förvaltningen Vård och omsorg! Vår förvaltning är organiserad inom verksamheterna äldreomsorg, verksamhet för personer med funktionsnedsättning samt kommunens måltidsverksamhet. Vård och omsorgsförvaltningen i Sjöbo kommun arbetar efter visionen om Ett Gott Liv Varje Dag för våra kunder.

Vi ser fram emot att välkomna dig som ny kollega till en nyinrättad tjänst som verksamhetsutvecklare med fokus på våra processer.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som verksamhetsutvecklare arbetar du för att ge professionellt stöd, inledningsvis i processen rehabilitering, till vård och omsorgsförvaltningens chefer.
I uppdraget, oavsett om du driver processen för rehabilitering eller andra projekt, arbetar du med att kartlägga, analysera och beskriva nuläget för att identifiera viktiga områden för förflyttning i linje med förvaltningens korta och långsiktiga målsättning.

Du omsätter, analyserar i konkreta aktiviteter och mål, och integrera dessa i våra verksamheter tillsammans med våra chefer. Du kommer arbeta hälsofrämjande och skapa förebyggande insatser för att minska sjukskrivningar.
Du förväntas arbeta självständigt under stort eget ansvar, samtidigt som du har nära samarbete med din chef och dina kollegor. Det är viktigt att du kan växla mellan strategiskt och operativt arbete, och är engagerad i att driva förändringar som förbättrar och skapar förutsättningar för förvaltningens chefer och medarbetare.

Organisatorisk rapporterar du till enhetschef för bemanning och rekrytering där du även har ett gott kollegialt samarbete med administration, bemanning och rekrytering samt vår HR avdelning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort intresse och engagemang för strategiskt utvecklingsarbete, där du med handlingskraft och initiativförmåga, driver utvecklings- och förbättringsarbete med starkt fokus på att nå uppsatta mål. Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att identifiera och hantera utmaningar effektivt.

Din bakgrund innefattar för tjänsten en högskoleexamen med en samhällsvetenskaplig inriktning i kombination med minst tre års arbetslivserfarenhet där du bedrivit förändringsledning, processer och projekt i större komplexa organisationer, gärna under förändring.

Vi söker dig som tänker i nya banor och ständigt söker innovativa lösningar på gamla och nya utmaningar. Din förmåga att arbeta strukturerat och målmedvetet är central, då du ofta kommer att hantera komplexa projekt och ansvara för att de genomförs i tid och enligt plan.

Du välkomnas till en dynamisk miljö med gott medarbetar- och ledarskap. Vi är en organisation med framåtanda och hos oss får du goda möjligheter att växa, utvecklas och påverka.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.

Vårt uppdrag som kommun är att ge god service och bidra till att såväl boende, besökare och näringslivet i Sjöbo kommun har det så bra som möjligt. Detta kan vi enbart göra genom kompetenta medarbetare som ger ett professionellt bemötande, känner att de trivs och vill bidra till att skapa det goda livet i kommunens olika verksamheter.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Sammanfattning

Liknande jobb


2 december 2024

Projektledare inom påverkan

Projektledare inom påverkan

20 december 2024

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

20 december 2024