Verksamhetsutvecklare med goda ledaregenskaper och erfarenhet av persona...

Verksamhetsutvecklare med goda ledaregenskaper och erfarenhet av persona...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 5 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Den nuvarande ordinarie chefen för enheten Verksamhetsutveckling lämnar sitt uppdrag under oktober 2021 och en ny ordinarie enhetschef bedöms vara på plats i mars eller april 2022. Kunden har därför ett behov av en interimschef för enheten som tillsammans med medarbetarna på enheten säkerställer enhetens resultat och leveranser.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar att i rollen som tf.chef för enheten Verksamhetsutveckling tillsammans med medarbetarna på enheten aktivt bidra till att etablera, implementera och förvalta enhetens uppdrag samt inom givna ramar vidareutveckla och effektivisera detta.

I uppdraget som tf.chef ingår även att skapa och bygga upp roller och kompetens inom enheten samt rekrytera/tillsätta tre vakanser.

Enhetens ansvarsområden omfattar förvaltning (vidmakthållande och vidareutveckling) av verksgemensamma metoder och verktyg för processtyrning/-utveckling och projektstyrning. Enheten styr (utifrån beslut och styrande dokument) samt stödjer verksamheten inom dessa områden. Enheten bistår också genom att som verksamhetsutvecklare initiera, leda, stödja eller delta i verksamhetsprojekt eller uppdrag. Enheten ska verka för ett helhetsperspektiv.

Förväntningarna på konsulten är att denne bidrar till:

- En god och säker arbetsmiljö
- Framdrift i för kundens viktiga frågor
- Effektiva arbetssätt
- Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet
- Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap
- Att utveckla den kollektiva förmågan


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Relevant högskole/universitetsutbildning 120p/180hp
- Dokumenterade kunskaper inom verksamhetsutveckling och förändringsledning
- Dokumenterade kunskaper inom processtyrning/-utveckling och projektstyrning
- Minst 3 års erfarenhet som chef där ett eller flera av enhetens ansvarsområden ingått


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 5 års erfarenhet av arbete inom ledande roller där ett eller flera av enhetens ansvarsområden ingått

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Förmåga att leda grupp och individer med varierande tydlighet i uppdrag
- Förmåga att skapa energi
- Förmåga att se behov och prioritera både bland egna arbetsuppgifter såväl som enhetens leveranser till övrig organisation


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 10 september 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb