OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Stadsmiljöavdelningen är en avdelning inom trafikkontoret som ansvarar bland annat för löpande drift och underhåll av stadens gator, kör-, cykel- och gångbanor, kommuncentrala parker och torg.
Inom verksamheten ryms arbete med vinterväghållning, barmarksrenhållning, vägmärken, klottersanering och gatuträd för att nämna några. Inom stadsmiljöavdelningen är vi idag ett cirka 80 medarbetare.
Vår enhet Gatuunderhåll är en enhet inom stadsmiljöavdelningen. Vi ansvarar för underhållet av gatorna i form av beläggning och vägmarkering. På enheten är vi idag 13 medarbetare. Vi är en grupp som är stolta över uppdraget att förvalta stadens gator. Tillsammans driver vi en stor mängd olika uppdrag med syftet att förbättra Stockholm, gärna i samverkan med kollegor i andra verksamheter.
Vi har en idé om hur vi vill bygga upp det digitala stödet kring vår underhållsprocess och söker nu en verksamhetsutvecklare med erfarenhet av digitalisering och förändringsarbete som vill vara med driva och påverka resten av resan. I rollen som verksamhetsutvecklare med inriktning digitalisering av underhållsprocesser får du möjlighet att vara med och bygga upp något från start samtidigt som du får vara med och påverka hela Stockholm stads utveckling.
Din roll
Som verksamhetsutvecklare med inriktning digitalisering av underhållsprocesser kommer du att bygga upp de digitala stöden och förändrade arbetssätt för effektiva underhållsprocesser från behovsanalyser till avslut av åtgärder.
Du kommer ingå i enhetens verksamhetsstöd bestående av tre personer och tillsammans arbetar ni i nära samarbete med enhetens utveckling. Därutöver kommer du arbeta med kunniga gatuingenjörer som är de som planerar och beställer underhållsåtgärder.
Detta innebär bland annat att du ska:
- Utveckla och förankra riktlinjer för digitalisering som metod för att uppnå en mer effektiv förvaltning av stadens gator.
- Ta fram och förankra handlingsplaner hos processägare för drift och underhåll.
- Planera, leda och dokumentera förstudier och verksamhetsanalyser av utvecklingen av IT, optimering och digitalisering.
- Identifiera och kartlägga behov av data och information, verksamhetsprocesser och andra förutsättningar för vidare utveckling.
- Planera och genomföra införanden av nya digitala tjänster som stödjer underhållsprocessen.
Då tjänsten är ny finns det stort utrymme till utveckling. Utveckling och samarbete ske även med övriga förvaltande verksamheter på trafikkontoret.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har
- högskoleutbildning som vi bedömer som relevant för tjänsten
- relevant erfarenhet av att genomföra och dokumentera analysarbete inom verksamhetsutveckling och digitalisering
- erfarenhet av projektledning
- arbetat med utveckling av processer av underhåll inom anläggning, fastigheter eller industri
- goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har
- erfarenhet av projektledning inom systemutveckling och införande av systemstöd
- arbetat med anläggningar i offentlig miljö
- utbildning inom asset management
- erfarenhet av utveckling av nyckeltal eller andra liknande analyser av verksamheten
- erfarenhet av avtalsuppföljning för entreprenader.
Vi söker dig som har en förmåga att se helheter och tar hänsyn till det större perspektivet.
Du är van att ta ansvar för ditt arbete och självständigt driva arbetat framåt. Du har mod att skapa och testa nya vägar och är samtidigt lyhörd för organisationen och uppdraget. Du gillar att arbeta med förbättringar och ser till hela stadens bästa i agerande och beslut. Du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt och systematiskt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.
Vi hoppas tjänsten väckt ditt intresse! Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder dig
Förutom spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett bra arbetsklimat erbjuder vi dig goda anställningsförmåner som kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och bra flextidsvillkor
Övrigt
Denna rekryteringsprocess kommer innehålla arbetspsykologiska tester.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Nilsson
08 - 50826281
HR
08 - 508 27 200
Jessica Colbro, HR-konsult
0850811737
Johanna Karlsson, Utvecklingschef Trafik Stockholm
0850826045
Tove Nilsson
0850826281
Susanne Holm, enhetschef
0850826096, susanne.sh.holm@stockholm.se
Krister Mandorff / enhetschef
0850826296
Jenny Lins
0850811729
Susanne Holm
0850826096
Tove Nilsson Enhetschef
0850826281