Verksamhetsutvecklare med inriktning IT-stöd

Arbetsbeskrivning

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant.

Läs mer om detta jobb, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: www.aneby.se/jobbahososs

Det kommunala uppdraget i Aneby kommun är att erbjuda god offentlig service med tillgänglighet, valfrihet och kvalitet som kännetecken. Vi verkar i samspel med andra aktörer för ett samhälle som ska vara socialt, ekonomiskt, miljömässigt och kulturellt hållbart. Vi svarar för en myndighetsutövning som strävar efter att skapa förtroende och rättssäkerhet.

Inom Sociala avdelningen finns en stor flexibilitet, där du arbetar med frihet under ansvar. En viktig uttalad strategi inom avdelningen är att "gå från känna till att veta", dvs beslut/utveckling av verksamheten ska bygga på dokumenterade och tillförlitliga fakta. Stort fokus läggs därför på att mäta och analysera fakta för att uppfylla mål och ha nöjda brukare.


ARBETSUPPGIFTER
Som sociala avdelningens verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med samordning och utveckling av IT-stöd inom avdelningen med fokus på de verksamhetssystem som används idag framför allt ProCapita och Mobipen. Du kommer att vara ansvarig för bl.a. systemförvaltning, omvärldsbevakning, licenshantering och extern konsultation. Du kommer även att ha en nyckelroll i avdelningens arbete med den Nationella E-hälsan.

I din roll är det naturligt att jobba brett med utvecklingsfrågor inom hela socialtjänstens område, även de frågor som kan komma att ligga utanför IT-området, exempelvis: Utrednings- och beredningsarbete, projektsamordning, uppföljning och utvärdering, strategiska kvalitets och utvecklingsfrågor

Du ingår i ett team med avdelningens utvecklingsledare och medicinskt ansvarig sjuksköterska samt ingår också i avdelningens ledningsgrupp. Rollen innebära att du får en central roll i vårt arbete med att fatta faktabaserade beslut och att ständigt bli bättre.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning och erfarenhet av liknande verksamhet och uppdrag.
Det är meriterande om du har verksamhetskännedom där system och applikationer ger största verksamhetsnytta.

Dina personliga egenskaper är viktiga och vi värdesätter högt en stor drivkraft med förmåga att ta egna initiativ där du ser möjligheter inte hinder. Du har också förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp tillsammans med övriga medarbetare. En viktig del är att ha en god pedagogisk förmåga.

Självklart har du B-körkort

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Martinson (Enhetschef)
0380 - 46101
Kerstin Carlsson (MAS)
0380 - 46104
Maria Lundblom-Bäckström (Facklig)
0380 - 46100
Per Hansson
0380-46 271
Emma Johansson
0380-46196
Annie Stenstrand
0380-46243
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Enhetschef Funktionsomsorg Carola Albertsson
0380-46142
Enhetschef HSL Mikael Löfgren
0380-46101
Arbetsterapeut Pernilla Sjöö
0380-46534

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby kommun, Sociala avdelningen Aneby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 26 februari 2014

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

None
Aneby, 57822

Liknande jobb


2 december 2024

Projektledare inom påverkan

Projektledare inom påverkan

20 december 2024

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

20 december 2024