OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret arbetar med kommunövergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. I en arbetsgrupp som präglas av professionalism och hjälpsamhet arbetar ca 30 medarbetare utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
Kommunstyrelseförvaltningen söker en verksamhetsutvecklare med inriktning mot förändringsledning som ska jobba i en roll med syfte att coacha verksamheterna till utveckling och förändringar.
Som verksamhetsutvecklare med inriktning förändringledning är du en nyckelperson som hjälper Sandvikens kommun att utveckla en samlad förmåga att jobba med förändring och transformation. Rollen erbjuder många möjligheter till personlig utveckling i en kommun med breda och komplexa uppdrag i en omvärld som ständigt förändras.
Ditt mål är att tillsammans med chefer och kollegor på strategisk och operativ nivå - öka organisationens förmåga att jobba systematiskt och proaktivt med förändringsledning, processledning och transformation. Det innebär att du är lika mycket verksamhetsutvecklare, förändringsledare och inspiratör som problemlösare. För dig är det självklart att involvera både invånare och medarbetarna i utvecklingsarbetet och du är duktig på att visualisera nyttan med digitala lösningar och förändrade arbetssätt. Du blir en aktiv part i olika pågående förändringsarbeten. Där kommer du att vara en facilitator, förebild och inspiratör för chefer och medarbetare som du arbetar tillsammans med utifrån din erfarenhet och kunskap om förändrings- och processledning i praktiken.
Ditt långsiktiga uppdrag är att stödja och säkerställa att organisationen har den kompetens som krävs i sitt förändrings- och processledningsarbete. Du kommer att vidareutveckla och implementera modeller, metoder och verktyg som används för systematisk, praktisk processledning. I arbetet ingår också att vara systemförvaltare för kommunens processverktyg.
För att bli framgångsrik i denna roll ser vi att du har förståelse och intresse för verksamhetsutveckling, samt kan växla mellan strategiskt och operativt arbete. Vidare krävs en god förmåga att identifiera utmaningar, sätta mål och planer för arbetet samt arbeta på ett flexibelt sätt och finna lösningar som möjliggör samarbete och utveckling. Som person har du lätt för att tänka övergripande och har förmåga till helhetssyn. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i nya sammanhang samt förstå och hantera verksamheternas behov. Du är bra på att leda andra för att nå resultat samtidigt som du har en utvecklad samarbetsförmåga. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera.
Vi välkomnar att du kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.
KVALIFIKATIONER
• Du ska ha relevant högskoleutbildning inom exempelvis kommunikationsvetenskap, systemvetenskap, projektledning, förändringsledning eller utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Goda kunskaper om metoder och verktyg för förändringsledning, processledning samt verksamhetsutveckling.
• God förmåga att utrycka dig på svenska både muntligt och skriftligt.
Meriterande:
• Du har erfarenhet av att utvecklat, vidareutvecklat och implementerat principer, metodiker och verktyg för förändringledning och processledning.
• Du har erfarenhet från att facilitera och leda workshops och förändringsarbete med fokus på verksamheten.
• Du har erfarenhet av informationssäkerhetsarbete
• God vana av att arbeta i digitala miljöer och plattformar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med processverktyg.
• God förmåga att tänka utanför ditt eget område och bidra till din uppdragsgivares bästa på ett prestigelöst sätt.
• God förmåga att kommunicera och skapa förtroende.
• Erfarenhet från en politiskt styrd organisation.
• Certifiering alternativt utbildning i förändringsledning och processledning är meriterande.
Vi värdesätter flexibilitet, öppenhet och planeringsförmåga och kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-241214
VISION Tanja Sjöstrand
026-241100
JUSEK Pia Öström
026-241243
Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-24 12 14
Administrativ chef Tommie Floréus
026-241163
EU-strateg Anders Lundell
026-24 02 99
Chef för överförmyndarenheten Ann-Chatrine Hjalmarsson
026-241216