Verksamhetsutvecklare med inriktning mot IT

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Nu tar vi nästa steg inom vår IT-verksamhet! Vill du vara med på resan och driva Bolagsverkets utvecklingsarbete framåt? Då är det dig vi söker.

Till enheten för IT-arkitektur och styrning söker vi dig som tillsammans med våra övriga medarbetare inom it-tjänsteprocesshanteringen vill vara med och utveckla vårt arbetssätt framåt.

I arbetsuppgifterna ingår att bemanna systemförvaltningen för vårt ärendehanteringssystem, EMS. Inom systemförvaltningsansvaret ingår allt från leverantörskontakter till incidenthantering. Ditt uppdrag spänner över hela processen från att kravfånga önskemål om nya funktioner, vidareutveckla befintliga samt genomföra konfiguration och produktionssättning i Easit GO-produkten. Du förväntas också genomföra introduktions- och utbildningsaktiviteter i ärendehanteringssystemet.

Arbetsuppgifterna omfattar även att bemanna rollerna:
- Processkoordinator
- Incident Manager
- Request Manager

Processrollerna handlar mycket om att utvärdera, tydliggöra och förbättra arbetet inom respektive process men också kring att vecko- och månadsrapportera status kring it-tjänstehanterings- och it-tjänsteprocessområdet. Här förväntas du även att arbeta tillsammans med övriga process-roller för att kontinuerligt förbättra och vidareutveckla it-tjänsteprocessområdet på Bolagsverket.
Du kommer att ha en viktig roll i det dagliga operativa arbetet.

KVALIFIKATIONER
För att du ska lyckas i rollen ser vi att du har följande bakgrund och kompetenser:
• Relevant akademisk utbildning alternativt flerårig erfarenhet inom området som bedöms som likvärdig.
• Erfarenhet av arbete med att bygga, konfigurera, produktionssätta ärendeflöden i Easit GO.
• Erfarenhet av att arbeta i och ha ansvar enligt roller som beskrivs i ITIL gällande incident och request management.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt.

För tjänsten är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta tillsammans med kravställande verksamhet för att prioritera, fånga och designa ärendeprocesser.
• Erfarenhet av arbete i eller nära en helpdesk som centralt service- och driftinformationsnav
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet.

Som person är du stabil och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är resultatorienterad och planerar och strukturerar ditt arbete självständigt. Du trivs med att samarbeta med andra och har ett brett perspektiv på frågeställningar. Vidare är du lösningsfokuserad och har förmågan att se vad som behöver utvecklas och förbättras. Du är van med att kommunicera och dokumentera. Rollen kräver också att du är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du bli vår nya kollega? Välkommen med din ansökan idag!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och cv
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, It-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 13 september 2022

Liknande jobb


24 november 2024