OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en ny spännande resa där du får bidra till utvecklingen av lokalförsörjningen inom vår förvaltning? Nu söker vi en nyckelspelare för att säkerställa att våra viktiga verkamheters lokaler är optimerade.
Om tjänsten
Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen arbetar med samhällsviktiga verksamheter så som gymnasiet, vuxenutbildning och försörjningsstöd samt med arbetsmarknadsfrågor. Förvaltningen har nu fått ett utökat uppdrag kopplat till hur det framtida arbetet med lokaler ska ske och behöver därför förstärka staben med en verksamhetsutvecklare med inriktning mot lokalsamordning.
I rollen som verksamhetsutvecklare tillhör du enheten för myndighet och administration och ingår således i förvaltningsledningens stab. Du kommer arbeta med att utgöra ett kvalificerat stöd till chefer och verksamheterna i lokalfrågor. Du kommer också fungera som förvaltningens representant i kontakter med exempelvis kommunens Lokalförsörjningsavdelning, fastighetsägare och andra aktörer. I rollen ingår att du, tillsammans med kollegor, identifierar, driver och samordnar förvaltningens kort- och långsiktiga lokalbehov. Arbetet är både strategiskt och operativt till sin natur vilket innebär att du behöver kunna växla mellan de olika perspektiven utifrån vad uppgiften och verksamheterna kräver. Rollen som verksamhetsutvecklare är ny på förvaltningen vilket ger dig möjligheter att vara med och utforma tjänsten.
Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att utföra:
• utgör ett kvalificerat stöd till chefer och verksamheterna i lokalfrågor och är förvaltningens representant i kontakt med fastighetsägare/förvaltare, myndigheter, entreprenörer och andra aktörer i ärenden som rör arbetsområdet
• identifierar och beskriver behovsförändringar inom förvaltningens verksamhetsområden
• delta och ge stöd i utvecklings- och kvalitetsarbete för verksamheten
samt genomför verksamhetsuppföljningar
• leda och driva uppdrag och projekt
• utreda, analysera och utarbeta underlag för politiska beslut och
genomför muntliga föredragningar i exempelvis nämnd
• kartlägga behov på kort- och lång sikt genom att bland annat analysera befolkningsprognoser
• ansvara för samordning med LFA inför hyresgästanpassningar genom föredragning på lokalberedning
Om arbetsplatsen
Gymnasie och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för kommunens gymnasieskolor, vuxenutbildning, försörjningsstöd och det kommunala lantmäteriet. Förvaltningen arbetar även med arbetsmarknadsfrågor. Enheten för myndighet och administration jobbar främst med stöd till förvaltningsledning i frågor rörande lokaler, säkerhet, gymnasieantagning och interkommunal ersättning. Enheten består av sex personer som leds av en enhetschef.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Krav:
För att lyckas i rollen behöver du ha en utvecklad förmåga att se helheter samtidigt som du kan omsätta övergripande perspektiv och resonemang i praktisk handling. Du ska ha mycket god självkännedom och lätt för att samarbeta, entusiasmera och bygga relationer där du lyssnar, kommunicerar samt bidrar till en god arbetsmiljö. Arbetsuppgifterna kräver att du lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt.
• akademisk examen om minst 180 hp med inriktning mot samhällsplanering eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner relevant
• kunskap eller erfarenhet kring utformning av lokaler, byggregler och de myndighetskrav som ställs på lokaler
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
meriterande:
• utbildning eller erfarenhet inom fysisk säkerhet som ex. lås/passagesystem, larm, säkerhetsrutiner, bevakningstjänster, kris- och beredskap, byggnadstekniskt brandskydd samt systematiskt brandskyddsarbete (SBA)
• kunskaper inom angränsande områden som exempelvis arbetsmiljö, informationssäkerhet, IT, juridik, lokaler och fastighetsteknik, avtal och upphandling
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2 februari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67