OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är cirka 550 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.
För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!
ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av digital utveckling och finansiell information? Då kan det vara dig vi söker!
Kundmötesenheten ingår i Bolagsverkets kundmötesavdelning och ansvarar för att samordna och utveckla kundernas hela upplevelse i mötet med Bolagsverket, samt att utveckla befintliga och nya digitala kanaler inom ramen för avdelningens ansvar.
Kundmötesenheten söker nu en verksamhetsutvecklare med inriktning mot taxonomi. I din roll som verksamhetsutvecklare kommer du bland annat att arbeta med utveckling av god redovisningssed och delta i olika digitaliseringsprojekt, både inom Bolagsverket och i samarbete med andra aktörer. Vidare kommer du att arbeta med att skapa förutsättningar för en ökad digital ingivning vad gäller års- och koncernredovisningar till Bolagsverket. Du förväntas även delta i arbetet med att förvalta de taxonomier som redan tagits fram och att delta i utvecklingen av nya taxonomier tillsammans med andra myndigheter. Efter hand förväntas arbetet att inriktas på lösningar för Standard Business Reporting (SBR). Det arbetet bedrivs tillsammans med Bokföringsnämnden, Finansinspektionen, Skatteverket och statistikmyndigheten SCB.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete med kvalificerade redovisningsfrågor och har erhållit både praktiska och teoretiska kunskaper i regelverken.
Som person är du analytiskt lagd, ser helheter och trivs med att arbeta både med övergripande uppgifter men även med detaljer. Du är intresserad av digitalisering av finansiell information och har stort intresse av att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde och naturlig fallenhet för att se vad som kan förbättras. Din förmåga att skapa goda relationer och att samarbeta är viktig. Likaså att du kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Som person är du trygg och van att föra fram din åsikt.
Låter det intressant? Då kan det här vara jobbet för dig - välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev samt CV
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef omvärldsanalysenheten Monica Grahn
060-18 44 92
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Stf avdelningschef/enhetschef Bo Lagerqvist
060-18 40 08
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662