OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Vi söker en driven verksamhetsutvecklare med kompetens att driva och utveckla och digitalisera vår verksamhet inom HR, Verksamhetsområdet Kompetensförsörjning. Kompetensförsörjning består av enheter inom området Bemanning och rekrytering samt Kompetensutveckling. Du kommer att bidra till att vi ökar digitaliseringen inom verksamhetsområdet.
Taktiskt och operativt arbete IT utveckling
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.
I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och/eller verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser har goda kunskaper i projektledning
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av processer, metoder och modeller för utvecklings-, portfölj- och projektstyrning, gärna kopplat till Agil utveckling
• har goda kunskaper om utvecklings- och portföljstyrning inom myndigheter, avseende projekt/aktiviteter som spänner över såväl verksamhets- som IT utveckling
• har erfarenhet av arbete inom aktuellt verksamhetsområde med utvecklingsfrågor på taktisk och operativ nivå
• har erfarenhet av verksamhetsutvecklingsprojekt med IT-inslag
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontakt
Chef: Åsa Berg, tel 010-116 90 79 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Laila Blomquist Eriksson, tel 010-111 34 57 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Siv Norlin, tel, 010-116 96 76 Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010-115 26 18 Seko: , tel 010-115 30 44
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 januari 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.