OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I takt med att IT-lösningar och affärssystem blir allt mer integrerade i verksamheters olika roller, avdelningar och externa kontaktytor så växer behovet av att se över både arbetssätt, processer och system för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. Med bakgrund av detta vänder sig allt fler kunder till oss på Sogeti för att få hjälp med detta.
För att möta det växande kundbehovet söker vi en passionerad verksamhetsutvecklare som drivs av kund- och affärsnytta och brinner för IT. Är det dig vi söker?
I arbetsuppgifterna ingår att:
- stötta kunden i sin affärs- och verksamhetsutveckling, inkl. sin digitala strategi
- planera och driva digitaliserings- och IT-utvecklingsprojekt från förstudie, genomförande, leverans och överlämning
- genomföra processkartläggningar
- hålla span på nyheter/trender inom branschen
- hålla en nära dialog med kunder, intressenter och slutanvändare
På Sogeti har vi massvis av spännande kunduppdrag, ett gott renommé och mycket nöjda kunder. Här har vi kul på jobbet och strävar efter att hela tiden utveckla både oss själva och våra kunder.
Hos oss blir du en del av en härlig kultur där våra värdeord "Enkelhet och Entreprenörskap" genomsyrar vår vardag.
Vi söker dig som
- har IT-kompetens och erfarenhet av liknande roller
- alltid sätter kunden och verksamhetsförbättringar i fokus
- är mycket kommunikativ, lyhörd och skapar förtroende på alla nivåer i organisationer
- är driven, innovativ och prestigelös
- gillar att tänka utanför boxen
- har erfarenhet av traditionell och agil projektledning är meriterande.
Rollen innebär en hög grad av självständighet samtidigt som du till stor del jobbar i team tillsammans med kund och Sogeti-kollegor. I vårt interna team delar vi med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra i skön Sogeti-anda.
Rekrytering sker löpande, så vänta inte med din ansökan!
Ansök via länken. Det tar bara någon minut och du kan bifoga din LinkedIn-profil.
Ta gärna del av exempel på vad vi hjälper våra lokala kunder med samt hur några av våra konsulter beskriver Livet på Sogeti.
Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 21 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Quality Engineering & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Alla människor ska ha samma möjligheter.
Capgemini-koncernen är världsledande när det gäller att hjälpa kunder att driva och utveckla sina verksamheter genom den potential och de möjligheter som skapas av teknik. Koncernen har som ledstjärna att med teknikens hjälp frigöra mänsklig energi som kan användas till att bygga en hållbar och inkluderande framtid. Organisationen präglas av mångfald och ansvar och har över 300 000 medarbetare i ca 50 länder. Med 50 års erfarenhet och djup branschexpertis är Capgemini en trygg partner som kan hantera hela bredden av kundernas affär, från strategi till drift, och alltid i takt med den senaste utvecklingen för innovationsområden som molnet, data, AI, uppkopplade enheter, mjukvara, digital ingenjörskonst och nya plattformar. Koncernen rapporterade globala intäkter på 16 miljarder Euro för 2020.
Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher, ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.