OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Avdelning myndighet inom Äldre- samt vård och omsorgsförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning inom äldreomsorgen i Göteborgs Stad. Avdelningen arbetar med att lotsa äldre personer till rätt insatser utifrån behov av hjälp. Avdelningen är inne i ett aktivt förändringsarbete där vi utvecklar våra arbetssätt för att möta de äldres nuvarande och framtida behov. Vi erbjuder en spännande och utmanande utvecklingsresa och ett gediget kompetensutvecklingsprogram.
Vi söker nu tre verksamhetsutvecklare med processledaransvar som blir viktiga kuggar i utvecklingsarbetet. En processledare med inriktning uppföljning hemtjänstinsatser och två med inriktning planering av insatser efter slutenvård och uppföljning korttidsvistelse.
Processledare med inriktning uppföljning hemtjänstinsatser
Uppdraget är att utveckla kvaliteten och säkerställa att den enskilde får rätt stöd och hjälp genom att stärka arbetet med att följa upp resultat av insatser för äldre med behov av hemtjänst. Det innebär bland annat metod- och modellutveckling för att kunna fullgöra det lagstadgade uppföljningsansvaret. I uppdraget ingår att under de första månaderna:
•Kartlägga nuläget gällande uppföljning av hemtjänstinsatser.
•Analysera resultat och bedöma utvecklingsbehov
•Jämföra analysen med de processer som styr äldreomsorgens myndighetsutövning och utförande och föreslå förändringar. Nästa steg är att i samverkan med myndighetsenheter och hemtjänst (även privata aktörer) hitta instrument så att uppföljning sker likvärdigt i hela staden. Tredje steget är att vara ett stöd för fortsatt implementering.
Processledare med inriktning planering av insatser efter slutenvård och uppföljning korttidsvistelse
Uppdraget kommer att innebära ett processledningsansvar gällande:
•Samordning av de olika intressenterna, se till att de kommer in rätt i processen.
•Stödja arbetet med att följa individens väg genom stödsystemet metodutveckling i samarbete med planeringsenheten inom myndighet.
•Tillsammans med berörda intressenter identifiera hinder för att utskrivningsprocessen ska fungera väl för den enskilde. Analys utifrån de olika intressenternas uppdrag och förståelsen för det. Hitta gemensamma lösningar.
•Stödja arbetet med att utveckla och förbättra planeringsprocessen i nära samarbete med interna och externa leverantörer.
•Korttidsvistelsen i ett nära vårdperspektiv.
•Stödja införandet av det nya IT-stödet Millenium.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller motsvarande och gärna med erfarenhet och kunskap om hela processen från beslut till genomförande samt uppföljning från både utförarverksamhet och myndighetsutövning inom äldreomsorgen. Eftersom Göteborgs Stad arbetar med IBIC (Individens behov i centrum) är det en fördel om du som söker känner till detta. Det är även en fördel att ha arbetat som processledare.
Uppdragen kräver en god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ utifrån de ramar som ges i uppdraget. Det är centralt att de som får uppdragen som processledare kan fungera som en brygga mellan både de offentliga och privata utförarna och avdelning myndighet och kan arbeta i tät samverkan med de olika intressenterna.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.