Verksamhetsutvecklare med profilansvar socialtjänst

Verksamhetsutvecklare med profilansvar socialtjänst

Arbetsbeskrivning

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare, varav 90 talet är chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.


Här kan du läsa mer om oss på Vård- och äldreförvaltningen

Du kommer organisatoriskt vara placerad på utvecklingsenheten inom Vård- och äldreförvaltningen. Utvecklingsenheten är en stödfunktion till Vård- och äldreförvaltningen och de utförande verksamhetsområdena. Tjänsten utgår från Ramnåsgatan 1 som ligger i centrala Borås med närhet till Resecentrums buss- och tågförbindelser.
Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete tillsammans med professionella kollegor. På enheten arbetar verksamhetsutvecklare, projektledare för IT-projekt, projektledare för nära vård, demenssamordnare och verksamhetscontroller. Totalt är vi 11 engagerade och drivna medarbetare. Vi värnar om en god och hållbar arbetsmiljö och utvecklande arbetsplats. Det finns möjligheter att arbeta viss del av arbetstiden på distans. I arbetet på utvecklingsenheten finns erfarna kollegor som kan ge dig ett kollegialt stöd. Naturligtvis kan du även reflektera och bolla frågor med din närmsta chef.


Verksamhetsutvecklare med profilansvar socialtjänst

Arbetsuppgifter

Tjänsten erbjuder dig ett omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad för dem vi är till för, varje dag. I din roll är du kontaktperson för en verksamhet men kan få uppdrag från alla verksamhetsområden inom förvaltningen. Ibland arbetar du med frågor utifrån ett strategiskt perspektiv och ibland innebär ditt arbete att stödja verksamheterna operativt. Som verksamhetsutvecklare med profilansvar för socialtjänst har du ett särskilt fokus och ansvar för socialtjänstfrågorna inom förvaltningen som helhet. Det innebär att du ofta arbetar med uppdrag som socialtjänstlagen reglerar.
Inom ramen för rollen leder du olika utvecklings- och projektuppdrag. Du kommer ibland arbeta självständigt med vissa uppdrag och ibland i en teamkonstellation. Det ingår att inom ramen för dina uppdrag leda egna arbetsgrupper och omvärldsbevaka ditt fokusområde samt representerar förvaltningen i olika nätverk. I rollen ingår även att utbilda olika personalkategorier inom flera områden.

Övrig information

Läs mer om hur det är att arbeta i Borås Stad! Borås Stad som arbetsgivare

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en kandidatexamen från Socionomprogrammet eller examen från någon likvärdig akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Eftersom fokusområdet är socialtjänstfrågor efterfrågar vi gedigen yrkeserfarenhet av arbete som lyder under Socialtjänstlagen och det är en fördel om du har erfarenhet från olika områden, exempelvis personcentrerad vård och omsorg, utförarfrågor och SoL-dokumentation. Därutöver krävs dokumenterad utbildning i projektledning och tidigare erfarenhet av arbete med projektkartläggningar och förändringsledning i rollen som utvecklingsledare. Har du dessutom erfarenhet från verksamhetsområdet äldreomsorg eller hälso- och sjukvård ser vi det som meriterande.


Som en stödfunktion i förvaltningen är vårt mål att stödja övriga verksamheter att lyckas i sina uppdrag. Det är därför viktigt att du har ett coachande och stödjande förhållningssätt och har lätt för att vägleda chefer och medarbetare i förändring. Då du också kommer att ha olika utbildningsuppdrag ser vi det som en självklarhet att du är bekväm med att prata inför andra människor.


Vi tror att du är en person som levererar resultat men samtidigt har en god förmåga att få med dig människorna i organisationen på vägen. Vi förutsätter därför att du är en god lagspelare med god förmåga att samarbeta med andra. Vi tror att du har en god pedagogisk förmåga och är duktig på att förmedla din kunskap på ett kommunikativt sätt. Utifrån din roll är det viktigt att du är skicklig på att uttrycka dig i det svenska språket i både tal och skrift. Rollen kräver också att du har god förmåga att planera, självständigt prioritera och strukturera ditt arbete.


Som arbetsgivare tror vi att det är viktigt med balans i livet för att lyckas i sitt arbete. Utöver ett förmånligt flextidsavtal har vi därför en rad förmåner som du som medarbetare kan ta del av i syfte att främja en god hälsa och skapa balans mellan arbete och fritid. Utöver ett friskvårdsbidrag erbjuds du fri tillgång till våra badhus och friluftsanläggningar. Det finns möjlighet att växla semesterdagstillägget mot extra lediga semesterdagar och du kan tillsammans med arbetsgivaren avsätta extra till pension. Vi har en personalklubb som anordnar flertalet aktiviteter, allt ifrån träningsaktiviteter till kreativa och kulturella aktiviteter.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
Intervjuer planeras genomföras 5/9 och 13/9 så preliminärboka redan nu dessa datum i din kalender.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2024
  • Ansök senast: 1 september 2024

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024