OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete.
Som tjänsteägare på utvecklingsavdelningen, kommer du att arbeta med verksamhetsnära förvaltning och utveckling av våra handläggarsystem. Detta i nära samarbete med it. Som tjänsteägare har du en viktig roll i att ansvara för och driva utvecklingen för ditt område och du har en nyckelroll i vår agila arbetsmodell där vi i olika tvärfunktionella grupperingar tillsammans utvecklar myndigheten.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som tjänsteägare innebär att arbeta på strategisk/taktisk nivå i en/flera utvecklingsvärdeströmmar. Du säkrar ett helhetsperspektiv över den aktuella processen avseende utveckling både med/utan inslag av it och att denna är i linje med innehållet i processens färdplan. Du ansvarar för att hålla ihop arbetet med utvecklingsvärdeströmmens taktiska backlogg, som har en tidshorisont på upp till två år. Vidare ansvarar du för att tillsammans med leveransområdesledare och strategisk verksamhetsutvecklare realisera den taktiska backloggen. Denna roll har många likheter med en så kallad Business Owner inom ett agilt ramverk.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har
- akademisk utbildning med minst 180 hp alternativt 120 p i tidigare system.
- aktuell erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan it och verksamhet, och god förståelse för hur verksamhetens behov kan omsättas i it krav.
- god ledarerfarenhet.
Du har personliga egenskaper som innebär att du är flexibel, tar egna initiativ och ansvarar för att driva utveckling i verksamheten. Du har god samarbetsförmåga och har lätt att skapa nya kontakter och bygga nätverk för att lösa uppgifter. Du delar gärna med dig av kunskap, erfarenhet och goda exempel. Du drivs av att utveckla både dig själv och andra och du tycker om att arbeta med både snabb framdrift och ett strategiskt kvalitetstänkande.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom ett agilt ramverk.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som verksamhetsutvecklare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13