Verksamhetsutvecklare med samordningsansvar för digital portfölj

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och driva, koordinera och vidareutveckla arbetet i vår digitala portfölj samt vara samordnare för alla våra förvaltnings- och utvecklingsobjekt – då är detta jobb något för dig!

Socialstyrelsens digitalisering styrs i en portfölj, där all vår digitala utveckling och förvaltning är samlad. Myndighetens modell för att styra förvaltningen och utvecklingen av digitala tjänster och produkter bygger på pm3.

I din roll kommer du att ingå i ett team som tillsammans driver och bemannar portföljkontoret vars uppgift är att säkra framdriften och vidareutvecklingen av portföljen. Portföljkontorets arbete leds av portföljägaren.

Du förväntas planera, koordinera, stödja och aktivt delta i vidareutvecklingen av portfölj- och förvaltningsstyrningen framåt genom goda samarbeten med bland annat objektägare, förvaltningsledare och projektledare.

Vi söker dig som har


• erfarenhet av att bedriva förändringsarbete med inriktning mot digitalisering i en större organisation
• erfarenhet av att leda projekt med målet att utveckla verksamhet genom digitalisering, prioritering och nyttorealisering
• dokumenterad kunskap om förvaltningsstyrningsmodellen pm3 eller motsvarande

För att trivas i rollen tror vi att du har en god förmåga att kommunicera och uppskattar att samverka brett med många kontaktytor inom och utanför myndigheten. Du är strukturerad och analytisk samt har ett helhetstänk vilket innebär att du snabbt kan skapa dig en överblick kring ditt arbete och göra relevanta prioriteringar.

Arbetet förutsätter en hög grad av eget ansvar varför det är viktigt att du är bekväm med att arbeta självständigt, är nyfiken på nya lösningar och att du har en stark drivkraft att få saker gjorda. Du kommer att vara del av en grupp som arbetar med bland annat förändringsarbete och du är delaktig och bidrar i arbetet med att skapa förutsättningar för nya arbetssätt och metoder. Du har ett professionellt förhållningssätt som präglas av objektivitet och saklighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Det är meriterande om du har


• arbetat med portföljstyrning och pm3-modellen
• erfarenhet av digitalisering som en metod för verksamhetsutveckling
• flerårig erfarenhet från statlig myndighet

Anställningsinformation

Detta är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm på avdelningen för verksamhetsutveckling, stöd och service. Din tjänstetitel är utredare. Välkommen med din ansökan senast 5 september 2022. Du behöver inte bifoga något brev till din ansökan, istället ber vi dig att du svarar på våra urvalsfrågor och att du bifogar ditt CV. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen för tjänsten.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Bra villkor erbjuds för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension. Om du har frågor om tjänsten, kontakta avdelningschef Tomas Hedlund. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Katarina Isdahl. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Frida Ranft för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

 


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 5 september 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024