Verksamhetsutvecklare med uppdrag som nämndsekreterare

Verksamhetsutvecklare med uppdrag som nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsutvecklare med uppdrag som nämndsekreterare
Nu behöver vi på Administrativa enheten en ny kollega till vår engagerade arbetsgrupp. Är du intresserad av ett administrativt arbete där du får vara delaktig i Socialförvaltningen utveckling? Då kan detta vara ett arbete för dig! Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som även ska arbeta med uppdrag som nämndsekreterare. Som verksamhetsutvecklare på Socialförvaltningens administrativa enhet erbjuds du ett flexibelt jobb med stor variation. Socialförvaltningen är organiserad i tre sektorer samt en administrativ enhet.
Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare kommer du arbeta med utveckling och stöd till chefer genom att driva olika projekt i vårt gemensamma förändring- och förbättringsarbete. Uppdraget innebär att driva ständigt förbättringsarbete och verksamhetsutveckling och att stödja chefernas implementering inom olika områden på förvaltningen.
I uppdraget som nämndsekreterare driver och utvecklar du nämndarbetet som ett kvalificerat stöd till förvaltningsledningen och nämnden. Du samordnar och administrerar socialnämndens ärenden och sammanträden. I ditt arbete ska du bidra till att nämndens arbete fungerar rättssäkert och effektivt i enlighet med aktuell lagstiftning och kommunens styrande dokument. Ditt arbete sker i nära samarbete med förvaltningens chefer och handläggare.
Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har relevant akademisk examen (treårig högskoleutbildning) samt erfarenhet av arbete med strategisk utveckling och du är van att driva komplexa projekt. Det är meriterande om du har relevant och djup kunskap om offentlig verksamhet och du har flerårig erfarenhet av arbete med koppling till den politiska processen. Vi ser också att du har kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och att du har arbetat med uppdrag, verksamhet och mål i en politiskt styrd organisation. Du är en van användare av olika IT-stöd och du kan med lätthet sätta dig in i nya system.
Vem är du?
Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du använder din tid effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt samtidigt som du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. I arbetsrelaterade sammanhang söker du möjligheter att tänka nytt och ditt nytänkande kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov och du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens uppdrag i ett större sammanhang. Du kommunicerar professionellt och tydligt, såväl i tal som i skrift och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Vi kan erbjuda dig en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Vi har engagerade medarbetare med breda, djupa och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid och semesterväxling.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen Lysekil
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Nämndsekreterare till Skövde kommun

Nämndsekreterare till Skövde kommun

5 november 2024

5 november 2024

Nämndsekreterare till Teknik- och fastighetsförvaltningen

Nämndsekreterare till Teknik- och fastighetsförvaltningen

31 oktober 2024

27 oktober 2024