OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Kommunikationsavdelningen leder, driver och koordinerar trafikkontorets interna och externa kommunikation, från planering till genomförande och uppföljning.
Vi säkerställer att kommunikationen är tillgänglig, aktiv och trovärdig samt att den följer stadens övergripande riktlinjer. Den kraftiga expansions- och utvecklingsfas som Stockholm befinner sig i ställer stora krav på en konsekvent och samlad kommunikation.
Avdelningen består av tre enheter – Projektkommunikation, Redaktion och kommunikationsstöd samt Servicecenter. Dessutom ingår funktioner som ansvarar för pressfrågor, internkommunikation och digitala kanaler som rapporterar direkt till kommunikationschefen. Totalt är vi 56 medarbetare på avdelningen.
Enheten Servicecenter ansvarar för alla inkommande kontakter till trafikkontoret. Vi tar emot felanmälningar för hela stadens trafik- och utemiljö dygnet runt samt tar emot, besvarar och tar tillvara på alla synpunkter och idéer som kommer in.Arbetsbeskrivning
Som verksamhetsutvecklare på trafikkontorets servicecenter har du en viktig roll i det systematiska kvalitets- och utvecklingsarbetet. Du kommer leda och delta i arbetet med att utveckla rutiner och arbetssätt för verksamhetsplanering och uppföljningar. I ansvaret ingår även att leda utvecklingen av processer, rutiner och arbetssätt för befintliga och nya arbetsuppgifter och uppdrag. Du ansvarar för att ta fram, bearbeta och analysera statistik ur våra databaser. Arbetsuppgifterna kommer också att omfatta systemförvaltning och systemutveckling. Du rapporterar till enhetschefen för servicecenter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- högskoleutbildning inom ekonomi, statsvetenskap eller kvalitetsutveckling
- goda kunskaper i engelska
- flerårig erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete i liknande roll
- vana vid budgetering, verksamhetsplanering och -uppföljning
- mycket goda kunskaper i Excel för sammanställning och analys av data
- mycket god kommunikativ och analytisk förmåga
Det är meriterande om du erfarenhet av:
- kvalitetsutveckling och förbättringsarbete inom kommunal sektor
- arbetsledning och/eller projektledning
- kunskap om ROSA-metoden
- kundbemötande/kundservice
- förvaltning och/eller utveckling av systemstöd
- typografi och layout
Vi kommer vid den här rekryteringen lägga stor vikt vid följande kompetenser: Du har en god analytisk förmåga. Ett intresse av att driva egna processer och kan arbeta självständigt. Du arbetar systematiskt och strategiskt med utvecklingsarbete, planering och uppföljning. Du har lätt för att samarbeta, kan hantera flera processer samtidigt samt hålla tidsramar. Du behöver kunna jobba både strategiskt men också operativt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Lindqvist
cecilia.lindqvist@stockholm.se