Verksamhetsutvecklare NBV

Arbetsbeskrivning

Nykterhetsrörelsens bildningsverksamhet, NBV, är landets äldsta studieförbund med 120 års erfarenhet av folkbildning. På NBV arbetar vi med frågor som handlar om alkohol och andra droger, folkhälsa, internationellt och integration. NBV finns över hela landet och erbjuder studiecirklar, ledarutbildningar, föreläsningar och kulturarrangemang.

NBV har en stark koppling till sina medlemsorganisationer och har därifrån de grundläggande idéerna om nykterhet, demokrati och bildning. NBV är partipolitiskt neutralt och religiöst obundet och har en historia som sträcker sig tillbaka till 1894 då IOGT:s studieförbund bildades.

NBV är ett studieförbund vars mål är att få människor att tillsammans utvecklas utifrån sina idéer, intressen och drömmar. Vi vill skapa mötesplatser för mångfald. En förutsättning för detta är att erbjuda nyktra mötesplatser, där ingen känner sig begränsad på grund av att det serveras alkohol.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet och bidra till ett bättre samhälle? Då kan det vara dig vi söker!

Tjänsten

Som verksamhetsutvecklare hos oss på NBV Sydost hjälper du människor att utvecklas och växa. Du arbetar tillsammans med en grupp verksamhetsutvecklare som arbetar utåtriktat mot samhället och mot våra föreningar och studiecirkelgrupper. Kortfattat innebär arbetet att du bygger upp och utvecklar verksamhet för våra målgrupper i samhället, du kommer att starta och underhålla studiecirklar, arrangera kulturprogram och mindre projekt. Du arbetar med egen budget. Tjänsten utgår från Kalmar och du kommer först och främst arbeta i Kalmar län.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Planering och kontakt med föreningar/ grupper inom avdelningens verksamhet
• Skapa ny och vidareutveckla befintlig folkbildningsverksamhet
• Kontakter med olika samarbetsorgan
• Anordna utbildningar för cirkelledare
• Bistå i beredning av verksamhetsplan, berättelse och budget
• Hålla sig uppdaterad angående folkbildning
• Bereda projektansökningar

Vem söker vi?

Du är en person som uppskattar och utvecklas av att träffa människor från olika miljöer och kulturer. Arbetet är självständig och vi ser att du är självgående och initiativtagande samtidigt som du är kreativ och flexibel. Du kommer ha möjlighet att vara kreativ och innovativ men det kräver planeringsförmåga och handlingskraft. Du förmedlar entusiasm och motiverar din omgivning både när det gäller kollegor och samarbetspartners.

För att vara rätt för denna tjänst ser vi att du har ett brett nätverk av människor i exempelvis föreningslivet runt dig. Du har arbetat med uppgifter som kräver planering, koordinering eller projektledning och administration. Då du arbetar under stort eget ansvar med egen budget är det viktigt att du är ekonomisk, kostnadsmedveten och har förståelse för ekonomiska frågor. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom exempelvis pedagogik, sociala frågor eller beteendevetenskap, det är inget krav men av meritvärde.

Det är ett krav att du har god datavana och kan hantera MS Office. Likaså är det ett krav att du kan hantera det svenska språket i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är av stort meritvärde. Då du i tjänsten använder bilen är det ett krav med B- körkort och tillgång till egen bil.
Meriterande är det om du har kunskaper i IN-Design.

För att kunna arbeta på NBV krävs att du delar vår värdegrund. Det innebär att du är nykterist och är eller kan tänka dig att bli medlem i någon av våra medlemsorganisationer.

Vi erbjuder en tillsvidare heltidstjänst om 38.5 timmars arbetsvecka. Vi tillämpar målstyrd arbetstid vilket ger dig frihet att förlägga din arbetstid som du själv anser vara lämpligast för verksamhetens mål. Som kompensation för eventuell obekväm arbetstid har du en extra semestervecka. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vi ser gärna sökanden som kompletterar avdelningen avseende etnisk mångfald och jämställdhet.

I denna rekrytering samarbetar NBV med Badenoch & Clark. Du är välkommen att kontakta och ställa frågor till rekryteringskonsult Björn Almqvist på tel: 0455-341004.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024