Verksamhetsutvecklare och ledningsstöd

Verksamhetsutvecklare och ledningsstöd

Arbetsbeskrivning

Krokoms kommun befinner sig i en expansiv fas. För att matcha de ökade krav som detta ställer på organisationen ser vi nu behov av att rekrytera en ny medarbetare med brett ansvar för verksamhetsutveckling, kvalitetssamordning och ledningsstöd inom bygg- och miljö-, samt plan- och trafikavdelningen.
Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun ligger mellan Östersund och Åre. I kommunen och dess närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Närheten till Östersund möjliggör goda kommunikationer till övriga Sverige. Krokom är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 15 300 invånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande.
Om detta låter lockande och utmanande för dig så hoppas vi att du söker dig till oss!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha din huvudsakliga placering vid bygg- och miljöavdelningen, men kommer även att vara verksam vid plan- och trafikavdelningen.
Planering, samordning och uppföljning är centrala arbetsuppgifter liksom att kunna leda utvecklingsprojekt.
I rollen ingår även att kunna verka som tillförordnad chef, nämndsekreterare och/eller administratör vid behov.
I det ordinarie arbetet ingår exempelvis att vara med och planera verksamheten, utveckla arbetssätt, ta fram och revidera styrdokument, delta som kunskapsstöd och kontaktperson i förvaltningsövergripande samverkansgrupper och i nämnd, följa upp beslut och se till så att de omsätts i praktiken, samt ansvara för uppföljning och verksamhetsrapportering.
Din kompetens
Eftergymnasial utbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten är ett krav.
Körkort för bil är ett krav.
Kunskaper och färdigheter inom data- och/eller systemvetenskap, nämndsekretariat, kvalitetssamordning, projektledning samt arbete i ledande befattning är meriterande.
Du bör ha lätt för att samarbeta men även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.
Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha god datorvana och lätt för att hantera administrativa system.
Du bör ha ett engagemang inför arbetsuppgifterna, vara serviceinriktad och ha en vilja att utveckla dig själv inom området.
Utvecklas med glädje
Följande lilla avsnitt är hämtat från beskrivningen av platsvarumärket:
”Mitt i Sverige, mellan stad och fjäll, finns en plats där det spritter av liv. Det är brokigt, okonstlat och lite tvärt emot. Hit flyttar människor. Här växer företag. Idéer frodas och själva livet får ta plats. I Krokoms kommun finns 193 byar som tillsammans med den ständigt närvarande naturen sätter sin prägel på området. I byn möter du stolthet, drivkraft och hjälpsamhet. Varenda en är viktig och alla är välkomna. Här finns plats att växa.”
Vi värdesätter att du är intresserad och nyfiken på ny kunskap, är noggrann, positiv och engagerad. Vi strävar efter att ha en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas. Tillsammans med dina kollegor är du med och utvecklar 193 byar där livet växer.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Sista ansökningsdag: 2022-05-01.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024