OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla:
• Vi möter alla med respekt
• Vi kan jobbet
• Vi gör verksamheten bättre
• Vi skapar en hållbar framtid
I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 200 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.
Just nu är vi inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus på vår omställning mot en god och nära vård och omsorg. Omställningen är en förflyttning som ”handlar om att skapa en mer personcentrerad nära vård och omsorg som möter invånarnas behov på ett bättre sätt. Det innebär också en vård och omsorg som är av fortsatt hög kvalitet och effektivt möter den demografiska utvecklingen.
Förflyttningen handlar om att flytta fokus från sjukdomar och organisation till en vård och omsorg som är designad för människor samt att vårdens och omsorgens insatser ger stöd till ett gott liv med god hälsa. En mer tillgänglig, närmare vård och omsorg kan tillsammans med nya arbetssätt innebära att resurserna kan användas bättre och därmed räcka till fler.
För att lyckas med omställningen behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Är det du?
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillhöra förvaltningens utvecklingsavdelning som idag består av 16 personer inom verksamhetsutveckling, projektledning, support och förvaltning samt administration. Där du kommer att vara en av sju verksamhetsutvecklare som arbetar med verksamhetsutveckling.
Ditt uppdrag innebär att du arbetar med att utvecklingsfrågor inom strategiskt och prioriterade områden, med fokus på omställningen mot en god och nära vård och omsorg samt digitalisering. Du arbetar med att utveckla, samordna och verkställa uppdrag från ledningen utifrån vår gemensamma utvecklingsprocess från idé till nyttorealisering.
Tillsammans med verksamheten kommer du;
• Driva och leda processutveckling, utvecklings- och implementeringsarbete samt projekt kopplat till vår omställning mot en god och nära vård och omsorg.
• Konsultativt stöd i utvecklingsprojekt och processarbete, där din roll är att stödja och coacha andra projektledare.
• Planera och genomföra utbildningsinsatser, workshops och processkartläggningar ute i verksamheten.
• Arbeta med verksamhetsdata, där du genom analysarbete föreslår förslag på utvecklingsområden och tillhörande åtgärder.
• Stödja och coacha verksamheten kring systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete.
• Arbeta med att planera, ta fram och genomföra utbildningsinsatser kopplat till projekt, verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete.
• Arbeta med statistik och verksamhetsdata som stöd för analysarbete och beslutsunderlag.
All förändring sker i nära samverkan med de avdelningar och verksamheter som berörs av utvecklingen. Vilket innebär att du kommer samarbeta inom flera olika områden och med olika professioner inom förvaltningen. Arbetet innebär även stor samverkan med andra myndigheter, organisationer och leverantörer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har;
• minst treårig högskoleexamen inom relevant område (socialt arbete eller hälso- och sjukvård) eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
• erfarenhet av arbete inom vård- och omsorgsverksamhet.
Erfarenhet av arbete med projektledning, utvecklingsarbete och kvalitetsarbete inom socialt arbete eller hälso- och sjukvård är ett krav.
Då arbetet innebär mycket samverkan internt och externt ställs höga krav på din samarbetsförmåga för att kunna driva arbetet framåt. Vi tror att du är en person, som genom din erfarenhet, är trygg i dig själv och inger förtroende. Är lösningsfokuserad, har handlingsförmåga och engagemang samt kan självständigt driva ditt arbete från idé till realisering. Du har förmågan att snabbt växla mellan olika frågor och har god förmåga att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du har lätt för att engagera människor och skapa samsyn och delaktighet i förändringsprocesser. För att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer i förvaltningen krävs att du har god kommunikativ förmåga, såväl i tal som skrift, samt god datorvana.
Körkort B är ett krav.
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
CV- och annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61