Verksamhetsutvecklare, produktionsavdelningen, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som verksamhetsutvecklare på produktionsavdelningens strategienhet
innebär att du kommer att utveckla och förvalta regelverket samt avtal inom området "Mina Meddelanden". Du kommer också utföra rättsutredningar och andra utredningar, samt medverka i kravställningen av "Mina Meddelanden". I arbetet ingår även samverkan med andra myndigheter och externa aktörer kring rättsliga frågor, avtal och regelverk.

"Mina Meddelanden" är en myndighetsgemensam tjänst för säker digital post från myndigheter och kommuner till privatpersoner och företag. Regeringen har gett Skatteverket uppdrag att ansvara för tjänsten. Du ser helheten i verksamheten och har stort intresse för att medverka till förändringar och utveckling. Det är viktigt att du känner engagemang och tar ansvar för såväl arbetet som din egen utveckling. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka ditt eget arbete.
För mer information, se länk http://www.minameddelanden.se/

Produktionsavdelningens huvudsakliga uppgift är styrning, utveckling och förvaltning av verksamheten inom skatteområdet. Strategienheten ansvarar för gemensamma strategiska frågor och enheten ansvarar för att driva avdelningens gemensamma och övergripande utvecklingsfrågor inom ramen för kundmöte, digitalisering, innovation och tjänsteutveckling.
Strategienheten har dessutom ansvar för samverkan med andra myndigheter och aktörer avseende e-förvaltningsfrågor.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete som vi bedömer likvärdigt
• har förmåga och erfarenhet av att utreda och tolka juridiska frågeställningar
• har god analytisk förmåga
• är självgående
• är drivande och initiativrik
• har god förmåga att samverka och skapa förtroendefulla relationer, både internt och externt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad med start snarast och med slutdatum 2017-12-31.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • x
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 november 2016

Liknande jobb


19 november 2024

Jurist Förvaltningsrätt

14 november 2024

11 november 2024

11 november 2024