Verksamhetsutvecklare, samordnare LVS Treserva

Verksamhetsutvecklare, samordnare LVS Treserva

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Till oss på Förvaltningen för funktionsstöd söker vi nu en verksamhetsutvecklare med samordningsuppdrag för Treserva.

Som verksamhetsutvecklare kommer du ha ett nära samarbete med dina kollegor. Ni är indelade i två inriktningar; utförare och myndighet. LVS-organisationen är just nu i ett planeringsstadie och kommer att starta den 1 januari. I rollen som LVS-samordnare blir du specialist i Treserva och arbetar med utbildning och support i systemet till socialsekreterare eller utförare. Du planerar, utför och följer upp utbildningar i systemet, anpassade till nyanställda såväl som till befintlig personal. Behov av utbildningar inventerar du självständigt i kontakt med chefer och medarbetare ute i verksamheterna, samt utvärderar löpande om utbildningarna möter verksamhetens krav och behov. Stort fokus under utbildningarna ligger på att handläggningen i systemet är rättssäker och överensstämmande med välfärdens processer samt de lagar och föreskrifter som gäller inom socialtjänstens område.

Du kommer också att delta i relevanta forum och ansvarar för att ta del av, anpassa och fördela information om nyheter och förändringar till berörda användargrupper inom förvaltningen. I dina arbetsuppgifter ingår även daglig support till användarna i Treserva samt systemadministration. Du kan få i uppgift att ta fram statistik, internkontroll och underlag till förvaltningens chefer samt att genomföra utredningsuppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning eller utförarverksamhet inom funktionsstöd samt god kunskap om verksamhetssystemet Treserva. Det är meriterande om du tidigare arbetat som LVS (Lokalt verksamhetsstöd i Treserva) och har erfarenhet av att hålla utbildningar i Treserva.

I din yrkesroll behöver du kunna ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och driva arbetet framåt. Du planerar dina arbetsdagar på ett självständigt sätt, men också i samarbete med kollegor. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt.

Du tycker om att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och god service. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du skapar goda relationer med både chefer och kollegor inom den egna verksamheten såväl som utanför.

Du har förmågan att presentera information på ett tydligt och pedagogiskt sätt samt bidrar med positivitet och entusiasm. Givetvis tycker du om att arbeta i Treserva och kan skapa engagemang hos dina kollegor kring hur de bäst använder systemet för en rättssäker och effektiv handläggning.

Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 september 2024

Familjerättssekreterare

Familjerättssekreterare

20 september 2024

Barnsekreterare sökes till Västra Götalands län!

Barnsekreterare sökes till Västra Götalands län!

19 september 2024