OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Är du driven, engagerad och lösningsorienterad? Då har vi ett roligt arbete att erbjuda dig!
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
Verksamheten särskilt boende består av äldre- och demensboenden samt dagverksamhet för personer med demenssjukdom.
Som verksamhetsutvecklare i särskilt boende arbetar du både strategiskt med övergripande frågor och operativt i olika uppdrag. Uppdraget handlar i stor utsträckning om att bistå verksamheterna i förbättringsarbeten och utvecklingsfrågor utifrån de uppdrag och behov som finns. Du kommer också att arbeta praktiskt med planering och implementering och uppföljning av exempelvis rutiner, riktlinjer och arbetssätt.
I rollen som utvecklare är du underställd verksamhetschef och arbetar i ett nära samarbete med verksamhetsområdets tolv enhetschefer och deras medarbetare ute i verksamheten.
KVALIFIKATIONER
• Du har goda kunskaper och stor förståelse för verksamhetsområdet och de utmaningar som vår verksamhet står inför.
• Du har en akademisk utbildning om minst 3 år med inriktning som vi finner lämplig
• Du har erfarenhet av att självständigt stödja och leda förändrings- och förbättringsarbete
• Du är van datoranvändare
• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Du är van att arbeta självständigt
Det är naturligt för dig att bidra till ett gott samarbete och att upprätthålla goda relationer. Du har god förmåga att driva utveckling framåt på ett positivt sätt. Du har förmåga att planera och prioritera så vi når uppsatta mål. Du ser helheten och har god strategisk och analytisk förmåga.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid dem. Varmt välkommen med din ansökan!
Resor inom kommunen ingår i tjänsten och därför krävs körkort och tillgång till egen bil.
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer fortlöpande urval att tillämpas, vilket innebär att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69