OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!
Vi söker två nya medarbetare som med sin kunskap och erfarenhet kan bidra till att vidareutveckla socialtjänstens verksamheter i Knivsta kommun. Tjänsterna kommer att vara placerade i kvalitets- och utvecklingsavdelningen som finns inom Vård- och omsorgskontoret i Knivsta kommun.
ARBETSUPPGIFTER
I båda tjänsterna ingår att självständigt genomföra kvalificerade utredningar på uppdrag av förvaltning eller socialnämnd samt skriva underlag till politiska beslut. Du omvärldsbevakar inom ditt område och kopplar det till lösningar i vår organisation. Du vidareutvecklar vård- och omsorgskontorets digitala ledningssystem där det bland annat ingår att stödja verksamheterna att praktiskt rita processer och ta fram rutiner. I arbetsuppgifterna ingår också att svara på olika former av enkäter. Du representerar vård- och omsorgskontoret i olika forum. I båda rollerna kan också ingå att leda mindre projekt. Eftersom vi är en relativt liten organisation behöver vi alla hjälpas åt vilket innebär att även andra ansvarsområden/arbetsuppgifter inom kvalitets- och utvecklingsavdelningen kan tillkomma. Dessa kan vara både av tillfällig och av mer permanent art och är avhängigt av din kompetens.
Du rapporterar till kvalitets- och utvecklingschef.
Verksamhetsutvecklare SoL/LSS:
Förutom ovanstående arbetsuppgifter ingår att ansvara för hantering av olika former av statsbidrag, ansökan, redovisning och fördelning till olika verksamheter inom vård- och omsorgskontoret, i kommunen eller externa utförare. I din roll samordnar du även olika större projekt.
Verksamhetsutvecklare individ och familjeomsorg:
Förutom ovanstående arbetsuppgifter som är gemensamma för båda rollerna kommer verksamhetsutvecklaren individ och familjeomsorg även att ansvara för framtagande och analys av statistik och rapportering till olika myndigheter, ansvara för att vår informationshanteringsplan hålls aktuell och är vår expert i GDPR-frågor.
KVALIFIKATIONER
För båda tjänsterna söker vi dig som har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, socialt arbete, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Det är ett krav att du har erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation, gärna i en kommun, och har kunskaper inom socialtjänstens områden. Meriterande är om du har haft en liknande roll tidigare där du arbetat med kvalificerade strategiska frågor.
Vi tror att du är en person, som genom din erfarenhet, är trygg i dig själv och din förmåga. Du har lätt för att engagera människor och skapa samsyn och delaktighet i förändringsprocesser. Du har kunskap och förståelse för vad som bidrar till god kvalitet för dem som våra verksamheter är till för. Du arbetar systematiskt, lyfter blicken och ser frågor hur ett helhetsperspektiv. Vidare ser du, genom din analytiska förmåga och ditt kvalitetsmedvetna sätt, förbättringsbehov i verksamheten. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är strukturerad, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Du är en duktig kommunikatör som på ett pedagogiskt sätt kan förklara komplicerade sammanhang. Du behöver kunna hantera olika IT-system och praktiskt kunna rita processer, gärna i systemet 2c8. Du behöver kunna verka som generalist inom ett brett kunskapsfält snarare än som specialist inom ett snävare område.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Särskilda kvalifikationer för verksamhetsutvecklare SoL/LSS:
I den här rollen krävs även att du har kunskap i att hantera ekonomi och ekonomiska transaktioner. Har du dessutom kunskap i lagstiftning kring LOV och LOU är det meriterande
Särskilda kvalifikationer verksamhetsutvecklare individ och familjeomsorg:
I den här rollen krävs även att du har kunskap om GDPR och informationshantering.
ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till
19/5-3/6 Emir Subasic
7-8/6 Marja Hedin
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
tf biträdande enhetschef Johanna Segerheim
018-347198
Enhetschef Ulla Rodestam Örsell
018-34 71 99
Enhetschef, Hemsjukvård/rehabilitering Alf Essvik
018-34 71 11
Samordnare/DSK Nina Hell
018-347217
Samordnare Johanna Mörk
018-34 72 93
Samordnare Christin Linde
018-347292
Enhetschef, Enheten för stöd och service Åsa Crafoord
018-34 70 68
Biträdande Enhetschef Hemtjänsten Helena Lindfelt
018-34 78 10
Undersköterska/Bemanningsassistent Monika Gustavsson
018-34 72 63
Bemanningsassistent Erik Lindblom
018-34 72 63