Verksamhetsutvecklare SPV

Verksamhetsutvecklare SPV

Arbetsbeskrivning

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder - både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.

Avdelning Pensionsservice ansvarar för att SPV har en ändamålsenlig, effektiv och kvalitativ ärendehandläggning utifrån våra kunders behov. Avdelningen administrerar förmånerna för de avtal och förordningar som SPV ansvarar för. Enhet Statliga avtal är en av fem enheter på avdelningen.

Enheten ansvarar bland annat för att bevilja förmåner, säkerställa tjänstetid och samordningsuppgifter, svara på frågor från våra kunder och arbetsgivare samt samverka med andra aktörer i branschen. Vi har ett tätt samarbete med andra avdelningar och enheter i vår organisation. Vårt fokus är att effektivisera och höja kvaliteten inom vårt ansvarsområde.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare på enheten arbetar du för att utveckla våra metoder och processer för att effektivisera och höja kvaliteten inom vårt ansvarsområde. Du uppmärksammar utvecklingsbehov, gör analyser och omsätter dem till konkreta aktiviteter.
I tjänsten ingår att vara produktägare i ett av våra leveransområden. Det innebär ett nära samarbete med vårt it-team som utvecklar och förvaltar en del av vår pensionsadministration. I din roll som produktägare fångar du behov, prioriterar dessa och ställer krav på utformning av it-stöd och andra tjänster inom leveransområdet. Du verifierar leveranserna och fungerar som verksamhetens förlängda arm i it-teamet.

I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du bland annat:
- arbeta för att öka automatiseringen i vår handläggning
- ta fram statistik till uppföljning samt utveckla vår uppföljningsprocess
- samordna och bedriva kvalitetssäkrings- och kvalitetsarbete
- vara stöd till enhetschef i utvecklingen av SPV:s informationsförsörjning

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst tre års dokumenterad erfarenhet av rollen som verksamhetsutvecklare eller liknande roll som vi bedömer som likvärdig. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• en universitets- eller högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom ett för tjänsten relevant område
• erfarenhet av agilt arbetssätt i rollen som produktägare eller liknande roll
• erfarenhet av arbete med automatisering, gärna i handläggande verksamhet
• erfarenhet av strukturerat arbete med kvalitet och kvalitetssäkring
• erfarenhet av uppföljningsarbete med fokus på avvikelsehantering och åtgärder
• erfarenhet att fördjupa dig i och förstå it-system
• ytterligare språkkunskaper.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:
• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• är du självgående. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

• har du specialistkunskap. Du förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet särskilt väl. Underhåller kontinuerligt din specialistkunskap och är en kunskapsresurs för andra.

• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

• har du problemlösande analysförmåga. Du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt.
Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet till distansarbete upp till halvtid. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på spv.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Jonsson

Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming

ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens tjänstepensionsverk
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2022
  • Ansök senast: 16 juni 2022

Besöksadress

Jägargatan 1 85190 Sundsvall
None

Postadress

Jägargatan 1
Sundsvall, 85190

Liknande jobb


Utvecklingsledare- verksamhet och innovation

Utvecklingsledare- verksamhet och innovation

4 november 2024

4 november 2024

Verksamhetsutvecklare IT

Verksamhetsutvecklare IT

4 november 2024