OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som har förmåga att se till framtida behov och inspireras av möjligheten att göra skillnad och skapa värde? Drivs du av eget ansvar och flexibilitet? Då kan du vara den vi söker!
Socialkontoret i Strängnäs kommun är för tillfället indelad i sex verksamhetsområden: Myndighet, individ och familjeomsorgen, äldreomsorg, funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård samt administration och digitalisering. En översyn av organisationen pågår vilket kommer att innebära vissa justeringar. Kontoret leds av socialchef med stöd av verksamhetschefer, verksamhetscontroller, utvecklingsledare och medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS). Inom socialkontorets verksamhetsområden arbetar drygt 1500 medarbetare.
I denna roll kommer du att arbeta övergripande på Socialkontoret och kommer att vara anställd inom verksamhetsområdet för administration och digitalisering som tillhandahåller både operativt och strategiskt stöd inom en rad viktiga områden, såsom digitalisering, digital förvaltning, nämndadministration, registratur, diarieföring, arkivering, lokalförsörjning, ekonomi, investeringar, samt intern och extern kommunikation. Verksamhetsområdet består av tre verksamhetsutvecklare, två enhetschefer och en verksamhetschef som alla arbetar i nära samverkan, men med olika huvudsakliga ansvarsområden.
Nu söker vi en Verksamhetsutvecklare till Administration och Digitalisering.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll är du ett kvalificerat stöd till chefer och verksamheter i frågor som rör framtida behov och lokalförsörjning. Du representerar socialkontoret i kontakter med externa aktörer och arbetar både strategiskt och operativt för att tillgodose verksamheternas kort- och långsiktiga behov. Du kommer att identifiera, driva och samordna socialkontorets lokalförsörjningsbehov i nära samarbete med dina kollegor. Rollen kräver att du kan växla mellan olika perspektiv beroende på uppgiften och verksamheternas behov.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Kartlägga och analysera kort- och långsiktiga behov, bland annat genom att granska befolkningsprognoser och andra relevanta underlag.
• I samarbete med verksamheterna identifiera och beskriva förändringar i behov inom socialkontorets ansvarsområden.
• I samarbete med verksamheterna och fastighetsbolaget upprätta projektdirektiv.
Rapportering av lokalprojekt görs för socialkontorets och kommunstyrelsens räkning.
• Samordna processen kring hyreshöjningar.
• Vara socialkontorets representant i den operativa planeringsgruppen.
• Ställa krav vid nyproduktion av verksamhetslokaler.
• Fungera som stöd i lokalfrågor och vara socialkontorets representant gentemot fastighetsägare, förvaltare, myndigheter, entreprenörer och andra aktörer.
• Leda och driva uppdrag och projekt.
• Utreda, analysera och ta fram underlag för politiska beslut samt presentera dessa muntligt, till exempel i nämnd.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• en relevant universitets- eller högskoleutbildning, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig,
• förmåga att arbeta med såväl statistik som kvalitativa analyser i prognosarbete,
• vana att leda samarbeten med många intressenter med olika förutsättningar och perspektiv,
• erfarenhet från en eller flera av socialkontorets kärnverksamheter,
• gedigen erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller projektledning,
• mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du delar kommunens värdegrund: utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Som person söker vi dig som har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta i olika forum och med olika personer och funktioner, samverkan ser du som en förutsättning för att lyckas. Du är ansvarstagande med förmåga att prioritera och har lätt för att ställa om i de fall verksamheten kräver. Du har förmåga att se helheten och arbetar målmedvetet för att uppnå resultat.
Låter det intressant och som att tjänsten skulle passa dig? Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun
Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.