OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Arbetsmarknadsenheten inom Varbergs kommun är inne i ett expansivt förändringsarbete med fokus på att fler individer ska hitta snabbaste vägen till egen försörjning. Vi är sedan två år tillbaka organiserade under utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen. Vi arbetar med uppdrag från socialtjänst/försörjningsstöd och Arbetsförmedlingen. Inom enheten finns 25 medarbetare och ett ledningsteam bestående av ansvarig chef samt en verksamhetsledare.
Enheten förstärks nu med en verksamhetsutvecklare med uppdrag att stödja, utveckla och leda verksamheten tillsammans med personal och ledningsteam. Inom enheten finns för närvarande insatser så som intern och extern arbetsträning, jobbsökaraktiviteter, praktikplatser, företagarkontakter, arbetsförmågeutredningar och olika utbildningsinsatser mm. Vill du vara med och utveckla denna viktiga och spännande verksamhet vidare?
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare inom Arbetsmarknadsenheten består arbetsuppgifterna i huvudsak av att arbeta med kvalitetssäkring av administrativa processer, statistik, dokumenthantering och administrativa system. I arbetet ingår även att ta fram nya riktlinjer/processer samt implementering och kvalitetssäkring av dessa. I uppdraget ingår att hålla sig uppdaterad på ny forskning, lagstiftning och direktiv samt att ansvara för att det implementeras i det vardagliga arbetet. I nära samarbete med ledningsteam och personal kommer du att följa upp verksamhetens mål och resultat samt driva utvecklingen framåt. Det är ett spännande och utvecklande arbete i en verksamhet med stora ambitioner att ligga i framkant!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom beteendevetenskap, arbetsvetenskap eller motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Vi ser också att du har flerårig och aktuell erfarenhet av arbete på en arbetsmarknadsenhet alternativt inom Arbetsförmedlingen som ett absolut krav. Meriterande är erfarenhet från arbete med försörjningsstöd gärna i kombination med integration. Meriterande är om du har erfarenhet av processinriktat förbättringsarbete tex med LEAN som metod för ständiga förbättringar. Eftersom arbetet innebär mycket dokumentation ställs höga krav på administrativ förmåga samt förmåga att uttrycka sig väl i svenska språket, såväl i tal som i skrift.
Vi tycker det är viktigt att du trivs och har roligt på arbetet. För att trivas i rollen tror vi att du är målmedveten och en driven.
Som person är du nyfiken på nya lösningar och arbetssätt samt lösningsorienterad med förmåga att förstå och sätt dig in i komplexa frågor. Du är ansvarfull, strukturerad och självständig i det dagliga arbetet och det är viktigt att du kan leda och arbeta i processer med både interna och externa deltagare. För att lyckas i rollen ser vi att du är pedagogisk och kommunikativ. Vi lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Du har lätt att lära och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du behöver vara trygg i dig själv med god förmåga att planera och prioritera i ditt arbete.
ÖVRIGT
Välkommen in med din ansökan!
Om du har frågor så är Inger Strömberg tf under v.28-30 därefter är Christina åter från semestern.
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!